|
|
|
|---|---|
|
Vad menas med låg/hög ohmiga spridare??? Vad rekommenderas? Beror det på vilekt sprut man väljer och så??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing | |
|
Högohmiga är på 16 ohm och lågohmiga på 4 ohm! Tidiga motoronic var på 4 ohm och senare blev dom på 16 ohm om jag förstått det hela rätt. Insprutningsboxen är konstruerad för ett visst ohmantal och sätter du 16-ohmiga spridare på en box som är gjord för 4 ohm skulle jag gissa att spridarna får svårt att öppna eller åtminstone inte ger rätt öppningstider. Sätter du 4 ohmiga spridare på en 16-ohmsbox riskerar du att bränna boxen. Den blir snabbt väldigt varm vet jag för jag har försökt. Per L |
|
|
hvilke av disse dysene er høy ohm og vilke er lav ohm dyser fra 323i 84mod 325i 87mod 325i 89 mod |
|
|
Spridarna som finns på stylingkompaniet är på 12 och 13 ohm..vad är då det??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
Turbokåt>> De räknas som högohmiga. Mvh TD04 |
|
320-325 |
hmm vad har min bil för ohm ...??? 320 89´´ e30 det är en m20b25 90´´ motor som styrs av 320 styrboxar eftersom det funkar fint så måste iallfall motorns spridare stämma överens med 320 ens styrbox..men vad för ohm är det ??? |
|
Vad sitter det på en M30B28 ifrån en 528 -85 & -83 (e28) ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.