AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
941

varning bromsbelägg + motorhuvsmärke

jo
36
johan_frajdin
525i -91
Corvette -74
Hej,
Två frågor:
1) Detta har avhandlats flera gånger på detta forum, men jag måste ändå fråga: Hur släcker man varningen för bromsbeläggen? Jag har bytt belägg bak, och sladden var kortsluten (mätte), så jag tog bort den helt. Nu har jag försökt med att slå på tändningen i 30 sek, men det hjälper inte. Vilket läge på tndingen är det som gäller?

2) Märkte till min fasa att lacken på BMW-loggan på huven har släppt. Vad får man pröjsa för ett nytt märke, och hur sitter det fast egentligen? Limmat?
Svar på 2)

Det kostar strax under en två hundring och sitter med några plast pluppar. Jätte enkelt att ta lös..... ta en skruvmejsel och pilla försiktigt under kanten ...var bara noga med att skydda lacken. och när du likaså har det löst kom ihåg att tvätta och rengöra under

lycka till
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
för att släcka lampan är det lättaste att köpa en ny sladd!! annars kan du ju kläma ihop den gamla. men då ser du ju inte nbär beläggen börja ta slut..
fredrik

Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=)
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Sladden skall vara "kortsluten"!
Det är när kretsen bryts som lampan börjar lysa.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
jo
36
johan_frajdin
525i -91
Corvette -74
Skit också... trodde det var tvärtom, nu måste jag ta bort hjulet igen... :(

Fast vid närmare eftertanke... jag kollade ju sladden och den var sluten... Det måste ju betyda att det inte var bak (där jag bytte) det larmade, utan fram? Dubbelskit...
Andie_83
Haha, dubbelskit. Rätt skoj *ler*

Tycker synd om dig :)

Lycka till
Andie_83
Haha, dubbelskit. Rätt skoj *ler*

Tycker synd om dig :)

Lycka till

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.