AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.219

behöver ett snabbt svar om en 540

nicke72
Hejsan! är de någon som vet nått om en bmw 540ia-94 som finns på blocket killen som sälger den är från stockholm och heter lars iallafall på annonsen:) nä men jag är intresserad av den bilen men jag bor ända nere i mörkaste småland så de skulle vart bra om någon här på forumet vart å kikat på den så man inter åker på vinst å förlust

tacksam för alla svar begärt pris 52000kr är de ok?

även en annan fråga han säger att färgen är någon slags blå,färg som skiftar med ljuset är de en fin färg på en bmw?

Mvh

Det finns en ju en fin Bmw 740ia till salu nära dej.......priset vet du & har också sett bilen........?.....:)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
menar du denna Länk ?

Jag har inte sett bilen, men det finns kameleont färg, dvs färg som ändrar färg/nyans beroende på ljusets infallsvinkel..... dessa färger brukar vara väldigt dyra. tror inte att de fanns som original på E34, kom först på E39 tror jag men jag kan ha fel, stor chans att bilen är omlackad...

vad gäller priset så är det ett bra pris, 540 har sjunkig rätt bra i pris under den senaste tiden... för ett år sen när jag tittade på bil så fick man betala ca 80 för en 540.

Mitt råd till dig är att inte köpa den billigaste 540n du kan komma över, tänk på att M60 motorn (V8-motorn) är väldigt dyr att reparera.... välj hellre en bil som har gått lite mindre...

lite andra länkar som jag hittade på blocket, borde ge dig en prisbild iaf....

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
nicke72
Japp de är den bilen! någon som tittat på den?

Mvh

ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Färgen kan vara Petrolmica metallic, fin färg enl. mitt tycke då jag har den själv ;-) kräver dock en hel del underhåll då repor syns väl. Färgen skiftar från svart till mörk blått beroende på ljusförhållanden. Jag tycker att du bör kolla bussningar, div. stag och stötdämpare väl då vid detta miltal bör allt vara bytt. M60 motorn är väl en av de mest driftsäkra motorer BMW byggt ? men bultarna till oljepumpen bör vara åtdragna.
Det verkar som ingen kollat på någona av dom bilar du är intresserad av nicke72....

nicke72
Hej hej! verkar så ja, ja har fått ner den per telefon till 45papp men har kanske en m5.a på g finns på blocket en 90 s-såld 21000mil mkt utrustning men tog ut ett fax många ägare 20st de är ju på gott å ont.

mvh

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
20 ägare behöver inte betyda någonting. Kollade upp vår förra bil i bilregistret, den har numera 7 ägare!. Intressant eftersom den bara har varit i vår familj och endast har 2 "riktiga" ägare. Resten är leasingbolag, bilfirmor o ägarbyten inom äktenskapet.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.