AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.193

Pris på 323i Coupe?

Chief
Tjena!

Jag står i begrepp kika på följande bil:

BMW 323i Coupé, -96, 9500 mil.

ABS, Servostyrning, Aluminiumfälgar, Vinterhjul friktion, Yttertemperaturmätare, Startspärr, Dimljus, Stöldlarm, Krockkudde förare, Radio, CD, Automatisk luftkonditionering ACC, Färddator, Farthållare, Manuellt inställbar ratt, El fönsterhissar fram, El manövrerade ytterbackspeglar, El uppvärmda framsäten, Fjärrkontrollerat lås, Sv-såld, servicebok, M3 alufälgar.

Bilen är som sagt svensksåld och har haft 3 ägare.

Den är utsatt för 99 900:- av en bilfömedling. Prutmånen blir väl däremed mindre, men jag tippar att jag kan få ned den till
95 000:-.

Verkar priset rimligt?

By the way, den har tyvärr inte skinn. Är det någon som vet var man kan få tag på skinnöverdra alternativt begagnade skinnsportstolar och vad det kostar ungefär?

Tack på förhand!!

// Micke

Priset tycker jag är högt, dock är milen på bilen ifråga låg och sen är det ju hos en firma som skall ha sin vanliga provision. Sv-såld är fortfarande eftertraktat och gör den lättare att sälja/byta in till firma när den dagen kommer.

Jag tycker ett rimligt slutpris bör ligga runt 70 kkr

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Kristoffer
Hur mycket (lite) är en importerad 96a som har gått 20' mil med liknande utrusning värd isf.?
//Marin
Marin: Svårbedömt, 20 kmil är mycket för en 3-serie på knappt 8 år och lär skrämma många 323 spekulanter. Även om rätt skötsel gör att motor/drivlina lär hålla 20 kmil till (minst).
Gissar på att man nog får räkna med att man kanske kan få mellan 50-60, men tror det lär ta tid att sälja en sådan privat.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
En 323:a pallar knappast 40 000mil Kristoffer, om du inte byter ut hela bilen förstås :-)

735
pistolas: Tror inte det är några konstigheter att en e36 96: aska hålla 40´mil, även om just e36 inte kanske är känd för just sin kvalité. 96 så hade BMW tillverkat bilen ett tag så de har hunnit rätta till barnsjukdomar och dragit åt alla skruvar ett varv till.

Tror att priset för den sv-sålda m låga mil ligger högre än 70´, skulle nog snarare tippa 80´ iaf trots avsaknad av schinn, men med tanke på låga mil och att en sen sv-såld coupe alltid kommer vara någolunda attraktiv.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

40´ mil, visst ska den hålla ihop så länge. Men då krävs såklart att den sköts och servas enligt konstens alla regler.
Hur många skruvade e36:or tror ni inte gått 30´ mil och fortfarande ser fräscha ut och går bra.... ? :)
Jag skulle gissa på runt 70'000 för den svenskålda
och 20-25'000 för den importerade långmilaren.
E-36 är ju ganska kall på beg marknaden och jag har
kompisar som via mail?! lyckats prutat 10-15'000 på bilar
dom aldrig sett...... Milen på den svensksålda är ju en fördel i
alla fall.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Wadstedt: 20-25000 var billigt för en 323 96a. Menar du kanske 25000 lägre pris?

Mr C
Mr C

Oj då, såg nu att det blev lite fel i texten. Givetvis
har du helt rätt. Jag menade 20-25'000 kr mindre för en importerad långmilare alltså nånstans mellan 45-50000
tycker jag verkar ok.
Ze
93
Zebulah
330i Touring -04
*hrm* här funderar man på en BMW och så säger Ni att man inte får ut 40k mil på en sån. Så många mil får man väl ut från vilken svensk-tysk bil som helst idag förutom de mest misshandlade....

En viss stjärnförsedd bil från tysklnad är knappt inkörd vid 40K mil om det sitter en diesel i dem
735
Tror som sagt att 40´mil inte är några konstigheter på en bil som är servad och körd någolunda vettigt...
Länk

Vad tror ni om denna bilen?

Den har allt jag tycker krävs förutom farthållare och färddator.

80 000kr är det ok? Varken för att säljare eller köpare ska känna sej sura?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Prisspannet är stort på E36or, men jag skulle försöka få ner den en bit under 80kkr....
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bilen är årsmodell -96. (1995 fanns inga 323)
Om mätarställningen stämmer så är 80' inget överpris tycker jag.
//Marin
Sökte lite på mobile.de och där fanns det massor av -95or ju!
33st är inte massor :) De flesta är 96:or uttagna 95, vilket du ser om du kollar på ez datumen.
Jaja, men bilarna existerade iallafall 1995, sen om det räknas som 96or gör ju inte att de blir ett år yngre eftersom de är tillverkade 95. Hade alla bilar den digitala kliman 96, eller var det tillval 96? 95 fanns den inte eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.