|
|
|
|---|---|
|
Har hänt nu ett par ggr att när jag kör kan de plinga upp på checkkontrollen att en dörr är öppen och att innerbelysningen tänds.Så jag stannade för att öppna o stänga alla dörrar utan något resultat.Kollade efter kännare eller liknande på dörrarna utan att hitta något.Sen när jag skall låsa dörrrar så går det inte,knapparna åker upp igen förutom på den jag låser med nyckel.Detta problem kan sätta på larmet och låsa upp dörrar även när bilen är släckt.SÅ jag undrar om det finns något typ av kännare eller liknande som jag kan gå efter??? Tacksam för alla svar 0km/h - Ventilsmatter 4sek | |
Måsen |
Jag hade ett liknande fel på min e34:a. Det var en säkring under baksätet som var trasig. Kommer inte ihåg vilken det var men den hade inte med låsen att göra?! konstigt nog, bilel blir man aldrig klok på... H MK |
|
Ska kolla efter säkringarna där under.Hoppas på att de kan vara de.Lite jobbigt om man ska behöva plocka av dörrsidan och börja söka 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Det låter som om givaren till någon dörr kortsluts mot jord. De sitter i i B-/C-stolparna, ta loss och kolla upp dem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erkiw...Är det stolparna mellan fram och bakdörr du menar eller?? 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
M528: stolparna namges fram ifrån: A,B,C,D Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Är A vid framrutan,B mellan dörrar.Räknas den mellan bakdörr och bakruta som stolpe C eller? 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Brytarna sitter alltså i karossen, "gömd" i själva låsdelen för dörren. Det kan vara lite svårt att se om man inte vet hur det ser ut. De flesta andra bilar har ju separata brytare med en plastplupp som trycks in, så är alltså inte fallet här. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
M528: exactemente!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Erikw...Sitter brytaren Inne i dörren då.Får då plocka av dörrsidan före att komma åt den. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Nej, brytarna sitter i karossen, integrerade i själva "låsbygeln" i B- och C-stolpen. Kolla noggrant så ser du brytarna. Utförandet på lås har ändrats under E34:ans livslängd, jag minns inte exakt när. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kan det vara brytarna som gör att de varnar för Öppen dörr?? Blir tokig på de,riktigt irriterande 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Kollade upp givaren och kablaget i balken på passagerarsidan fram.Allting verkar vara ok.Inga söndriga kablar eller liknande.Skall kolla på förarsidan imorrn.Någon annan som har något jag kan gå efter. Det enda som stör mig väldigt mycket är att det varnar för ÖPPEN DÖRR hela tiden. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.