|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Jirar |
Jag undrar varför man nästan alltid skall vara så agressiv när det gäller Volvo här på AP? Har själv haft både BMW,Audi Saab och idag kör Volvo. Kan inte påstå att Bmw är så jäkla mycket bättre än alla andra än vad vissa här försöker få det till. Visst har Bmw legat långt i utvecklingen före Volvo och vissa andra märken väldigt länge. Men idag så är det rätt hård konkurrens i bilbranschen att även Volvo vill vara med och sälja superbilar. Låter på vissa här som att det endast är BMW ,MB samt AUDI som ska få göra det. Ska bli kul att läsa vad ni andra tycker? |
|
rätt naturligt då detta primärt är ett BMW forum. Min 528i Touring Länk |
|
| Är faktiskt allergisk mot Volvo bilar=) | |
Jirar |
Så du kan alltså inte gå in i en diskussion bara för att det gäller Volvo? Eller du kanske inte hade nåt vettigt att skriva? |
Jirar |
Skulle vara kul att höra varför alla är så "allergiska" |
|
Var faktiskt ett litet skämt!! Men okej ska vara seriös. Volvo duger faktiskt bra som bil, kvaliten är god, billiga reservdelar (tror jag) osv. Men kommer aldrig aldrig ha något annat märke än BMW, fråga mig inte varför men för mig känns BMW rätt och Volvo fel. |
|
|
Har absolut inget emot Volvo. Tycker de är bra mycke mer prisvärda än BMW. Mini undanräknat ;) /Johan |
|
|
Har absolut inget emot volvo.. Upplever samma sak även mot MB, Audi,VW och speciellt japanska bilar som tex lexus. Men d e bara att ta det med en nypa salt el helt enkelt strunta i det pga. att många som gör dessa "påhopp" inte har nån aning om vad de snackar om. Finns många som blivit så sålda på Bmw att om bara bilen heter bmw så är den helt enkelt bäst även om det nu finns tio andra bilar som är mycket bättre. Men d e nåt man får ta på ett märkesforum antar jag. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Volvo.....Räcker för mig att gå in i en bil t.ex S60 och jämföra materialval så backar man direkt...Plastigt och utan känsla överlag.Inser inte volvos designteam(dem borde väl ha ett dylikt) att materialval i inredningen är ett j-a viktigt attribut i en bil då är det kört...Lääänge till. Sen har dem inte någon känsla i vare sig växellådor eller feeling på vägen som BMW har... Men dem har ryckt upp sig en bit nu det medges,men bil att äga...Nix. Säkert en bra bil, lika "nuftig" som en viss Skoda också vill bli sedd som...men huga vad trist....Som lök på laxen så har dem visst något som heter framhjulsdrift på i princip alla bilar,vad nu det kan vara för något.. Mvh Janne. |
|
|
Man kanske blir lite allergisk mot volvo när de flesta med en volvo med mycket hästar alltid snackar om hur mycket de knäcker Bmw. Min egna erfarenhet, kanske inte alla delar. Mvh Leo |
|
Jirar |
Soki. Jag tar det faktiskt med en nypa salt, tyckte bara att det skulle vara kul och få höra varför folk alltid hugger Volvo när chans ges. Jag förstår att Janne T klagar på kvaliteten, han åker ju faktiskt 535i från 86, "riktigt tung bil" |
|
Jirar...jag gjorde min jämförelse med min fars 523i...Stor skillnad i kvalité,både mot S60 och S80...Sen behöver du inte "Spela Allan" mot Min 535.a heller,en mycket bra bil som nu gått snart 36000mil utan större mankemang...med bibehållen känsla i väghållning,körkänsla och motoreffekten är inget att ha anmärkning på. "Riktigt tung bil"...Host,jag tror du nog är lite avundsjuk,din lille Volvoit :)) Lycka till med din Volvo,hoppas du är nöjd...Sedan tycker jag att du ska ta bort din bilägarprofil nu när du gått över till annan bil. Nästa steg är väl att sluta klanka ner på mitt bilval och vandra vidare till ett Volvoforum och fortsätta ditt klankande på BMW där :) Du verkar redan vara smittad med din nya bil,och per automatik klanka ner på BMW...M.a.o. du har antagit samma attityd som du menar vi här på Autopower gör mot stackars Volvo. Jirar...Att du blev så fort avundsjuk på BMW :)))) Mvh Janne. |
|
Jirar |
Oj oj, tror att jag träffade en känslig punkt gällande din PÄRLA. |
|
sista kvartalet har jag prövat; Honda Tourer (trevlig, fast trångt baksäte) Mazda6 (kul, men bullrig), AUDI A6 2.4 (rejäl) VW Passat kombi, (fladdrig skitbil, fast bra sikt runtom) Volvo V70 T5 hgv(helt OK, sköna stolar), SAAB 9.5 Aero (rätt OK), och en massa andra som jag glömt;-) När man sedan kör en BMW så känns den som den mest robusta bilen av alla, så jävla klockrent. /en som vet vad han talar om, eller är jag hjärntvättad? |
|
|
Jirar,du avundsjuka...Nu vill jag se att du plockar bort din f.d. BMW på ägarprofilen..Jag förstår dock om du inte vill det :) Mvh Janne. |
|
|
Leonardo! Jag upplever det också, men även tvärtom. När jag kör Volvo, så är det ofta någon yngre "Collin McRae" med M3emblem på sin 318 som ska visa sig på styva linan, och när jag kör BMW så råkar man ofta ut för att någon gammal sunkiga 240 alá Ronny & Ragge, som ska till varje pris köra om en. Detta fenomen kommer man nog alltid att se på våra vägar och även vid den lokala korvmojjen, eftersom det finns alltid folk som kanske inte är så "välhängda" och därför måste använda sin bil som en förlängning av sin "intelligens"! =) __ www.e21.se/forum |
|
Jirar |
gäsp. |
|
Själv har jag ett hat mot dom "nya" Volvona, eftersom dom är felhjulsdrivna och som JanneT skriver, även känns plastiga inuti! Att dom sedan krånglar mer än en gammal 80tals bil gör ju inte saken bättre, men så är det nästan med alla nya bilar idag. Desto mer elektronik mm, desto mer som krånglar! __ www.e21.se/forum |
|
|
Jag hatar min gamla Volvo 745a -88 den bara går och går och går tacka vetja min firma bil V70 XC -01.den har ståplats hos Volvo här i byn. Länk |
|
|
Hur kan mann änns nämna ordet volvo i detta forum,(stavfel). |
|
|
Jo volvo känns lite plastiga, stora knappar och inte lika solid känsla i dörrhandtagen som tex. Bmw gör att kvalitetskänslan inte är lika hög som i bmwn. Dock kostar Bmwn några extra slantar...Kvaliteten vet jag inte hur den är hos volvo men vet dock att kvaliteten på Bmw bilarna inte uppfyllt mina förväntningar. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.