|
|
|
|---|---|
|
Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men vinrutetorkare på passagerar sidan fungerar inte riktigt som det ska! Det finns ett littet grej på själva armen som håller kvar torkaren på plats längs in om ni förstår vad jag menar! Torkaren hakar av den så att den kommer utanför och då torkar inte den rent i mittten och neråt på passagerarsidan! Det verkar som om armen trycker uttåt från fönstret längs in på torkaren. men trycker man med handen på där armen sitter fastskruvad så går den in! Den känns som om det är lite glapp där armen är skruvad i! Har kollat på ETK och det verkar som om den där dämpningsringen ska bytas ut men är det verkligen så? Har någon haft samma problem? MvH Bmw 4-ever | |
|
ingen som har något att säga?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
ingen som har råkat ut för detta? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det tog ett tag innan jag fattade... Men jag har haft samma problem! Har du gamla upplappade torkarblad (alltså metallmekanismen) eller icke originalblad, kan bladet hamna utanför styrningen. Köp nya kompletta originalblad: Dyrt, men det är en markant skillnad! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag har samma problem!! Det är hur störigt som helst!! Jag har provat bytt torkarbladen, köpte BMW Original för 500 spänn, men det höll bara i några dagar sen vart det lika igen. Jag ska testa byta själva torkararmen får se om det blir bättre. Det verkar som om den kommer snett på nåt sett. Kan iofs också nämnas att min torkarmekanism är rejält glapp på passagerarsidan, torkarna tar i huven när man använder dem. | |
|
Ja det är orginal! Köper aldrig skitblad till min bil, tycker det är så störande när torkarblad fungerar dåligt så jag håller mig till orginal. Det är så att där torkararmen sitter fastskruvad är nog nåt fel på! Trycker du ner där på det stället så fjädrar den tillbaka direkt! Så jag tänkte om man skulle byta dämpningsringen som sitter där tror den är av gummi! och det är på passagerar sidan. Däremot finns det inget glapp på denna sidan! MvH Bmw 4-ever |
|
| Exakt samma på min, när man trycker ner torkararmen så fjädrar den tillbaka liksom. Men jag har inte hört talas om någon dämpningsring? Det enda jag hört som hjälper mot problemet är att byta hela torkarmekanismen = 2000:- + arbete på BMW. | |
|
Per: om du kollar i Etk så finns det en dämpningsring som sitter där så jag bara gissar på att den ska bytas! Är inte riktig säker på det om det hjälper men man kan ju chansa! MvH Bmw 4-ever |
|
| Det kan inte vara fästningen på mekanismen som är sliten / trasig? Prova att byta mekaninsmen annars, kostar inte mycket (finns fina på skroten) och är inte svårt att byta. | |
|
Har upptäckt att mina torkararmar är lite glappa åxå... med resutlat att bladet åker ner för långt när det kommer längst ner , på förarsidan. känner man i leden längst ner på torkararmen, så känner man ju att det glappar lite där.. från vilka modeller är det lika armar som till min 540-93 ? måste bli skroten antar jag, finns det fräscha såna att få tag i till billiga pengar ? |
|
| Kolla härLänk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.