|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
nizze1985 |
BjörnB: Det beror på att de vill ha plats med så mkt gummi som möjligt. |
|
Ja ingen av mina bilar spinner och har sig på detta viss på torrasfalt och inte är nån av våra bilar trött eller slutkörd. Det jag vela få fram är jag har inga som helst problem med nån av mina bilar och köra starater mm. visst 323an är lättare och göra bra starter med en 325an. men det beror enbart på diffen =) Men vinter tid så är 323an mycket mycket sladdigare en 325an. så fort den inte får feste så går den ut i sidled och söker så man lär hela tiden vara på sin vakt =)) hehe .. __ bmw323.cbj.net |
|
svintoleffe |
Haglund. Kan garantera att det inte är ett dugg fel på m9in bakvagn. Fjädrar och allt är enomrt bra. Monroe senstrack dämpare. Ja , hela bakvagnen är enormt bra. så den är det inget fel på. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
320-325 |
... mina däck är vanliga 185 eller 195 60 ... och om jag startar på 1 på tomgångs varv ..så släpper det duktigt när det börjar dra 4500rpm > om jag ligger på tomgångsvarv o kör typ 800-1000varv och stämplar fullt så släpper det ordentligt .. men som sagt min bil ska INTE jämnföras med en 325a´´ som säkerligen drar på mera kg m.m.. så är det iallfall .... och jag tycker det är lite extremt ... jag vill ha bättre grepp.. så jag ska invenstera i 16´´ fälgar me feta däck. och så ska det kanske sänkas en anninges till .. efter detta så lär den inte hålla på att spinna så. |
|
svintoleffe: Kollat alla bussningar m.m.? Det kan inte vara normalt. Jag har kört både 323i, 325i, 318i, 318is, 318i (M40), 325i E36, 328i E36 och ingen spinner som du beskriver vad jag har märkt. 320-325: Det lär inte bli mindre spinnande med mer sänkning om du ska åka rakt fram. Precis tvärt om däremot. Du får ju klart mycket mer negativ camber ju mer du sänker bak på en E30-bakvagn. Inte särskilt positivt om du vill få ner kraften i gatan vid rattlåsracing. Vid banåka däremot... |
|
|
Men 320-325, när ändrar du dig lite verkar det som, nyss spann det i 130 när du la i 4an, vilket låter väldigt otroligt i mina öron.. Klart det spinner om du släpper kopplingen vid 4500, gör det ju med min gamla mazda 323a som jag hade också Att det skulle spinna så mkt som du beskriver på torr asfalt finner jag väldigt lustigt.. du har inga 500nm i bilen. vadå din bil ska inte jämföras med en 325? kan knappast tro att den går bättre så mkt bättre som du jämt beskriven den.. och de där enstaka kg som 325 väger extra gör då ingenting |
|
|
320-325: Ok, men det verkar ju vettigt. Jag har på min 323i 205or, svagare motor samt en mindre gynnsam utväxling än dig. Allt detta sammantaget verkar ju vara en vettig förklaring till att min bil aldrig släpper på torr asfalt som din gör, från tomgångsvarv. Blev nästan lite orolig att min motor skulle vara slut, hoppas den inte e de. :-/ Har inte provkört någon annan 323i så jag har inget att jämföra med. Den enda BMW jag rejsat mot var en 525tds E34 som jag av förklarliga skäl körde förbi ganska enkelt... P3r: 320-325 menade nog att hans bil släpper när den kommer upp till 4500rpm när han släppte bilen från tomgångsvarv. Mvh Carl. |
|
320-325 |
ja de va så jag mena ... när den börjar dra alltså när vridmomentet blir som mest .. inte att kliva av kopplingen me 4500rpm då står man ju still ... men jag tror att mina däck måste vara slut .. hårda eller nåt .. och min bil släpper när man skickar i 4ans växel på BLÖT asfalt .. detta är fakta .. det har hänt många gånger och det beror KNAPPAST PÅ VRIDET troligen dåliga torra hårda däck ..och brutal fullgasväxling varför jag tjötar om detta är för att se om det är ett vanligt problem på E30 vad jag har hört så är E30 väldigt spinn benägna ..det är bara att kolla på båberg när man ser nån E30 325 som rejsar .. med en lite blyfotad förare .. dom står vanligtvis still en stund innan dom kommer iväg sen spinner det duktigt på 2an me .. så så ensam är jag nog inte.. de vet jag. en e36 a´´ samt e34 ´´ har inte alls dom problemen .. har själv haft e34´´ mkt mera balanserad samt tyngre bak. men som sagt så har jag annorlunda utväxling 4:10 samt FRÄSCH motor lättare svänghjul öppet filter=standad. mvh 320-325 ps vi får träffas på nån träff allihopa så kan vi ju jämnföra lite mera för skojs skull .. hade gärna velat dra mot en vanlig 325 a´´ både E30 och E36 0-201 eller 0-402m iförsej så ska jag turbo ´konventera i vår hmm ja ja vi får se ..vad som hinns me |
320-325 |
jag har faktiskt kört mot en 323a´´ på båberg en gång. |
|
Min 325Touring släppte liiite när man drog fullt på 1:an torr asfalt, MEN då hade jag nästan blanka däck (orig 205/55-15). Att det skulle spinna okontrolerat känner jag inte igen, kanske att det blir ett liitet släpp vid en snabb växling mellan 1:an och 2:an. Sen ska man ha klart för sig att det som främst bestämmer greppet är kvaliteén på gummit, bredd och profil är sekundärt. (Anledningen att man har hög profil vid rattlåsrace är att däcket "flexar" lite och på så vis får man inte så skarpa ryck i anläggningsytan mot banan, enligt min mening) /Niklas |
|
svintoleffe |
Haglund. Jag har kollat alla bussningar och sånt,det är inga fel på dom. Ska jag göra en start då lär jag ligga på runt en 800-1000 varv. Lite över det och det spinner utav helsike. 323. Den var enormt svår startad. Den rullade man med i starten, sen när man klev på full pelle så. Spann det på engång , så skickade man i tvåan och det spann, trean då spann den till en bitt sen stack man iväg. Då satt det bra fräsch 195-60-15 tummare. I sommar ska jag på med andra fälgar. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
| Jag märker iallfall att min 325:a spinner betydligt lättare med 175/60/14 än 205/50/15 iallfall. Kör man med 14" kan man inte gasa så mycket ifrån starten... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.