|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
ILiveToRide: Nej den står på mig. IF. Det gäller att förhandla lite. Fast jag hade fel, 4100 kr hel/år ska det vara! 320-325: haha, hur fan kör du egentligen? |
|
|
hehe ok Kollade nu på ifs hemsida. Skulle få betala 12600hos dem för helår med helförsäkring. För en slumpad 325ik -87 ur galleriet skulle jag få betala 20600. Så nog skiljer det en del:) Givetvis går det nog att få ner lite om man förhandlar. |
|
| Spinner i 130? Kör du på 155or? :) | |
320-325 |
jag mena ju att om man ger fullt och skiter i att 0-100tider då blir det så ... det är = idiot körning men OCH .... sen så släpper den när det är blött jag håller ju inte kvar gasen o kollar vad som händer när jag ligger i 130 då är man ju förbannat dum utan jag har känt flertalet gånger vid fullgas växlingar från 3-4, som det har hänt att bakhjulen släppt, men då har jag släppt på gasen direkt, inte för att jag tror att den skulle orka fortsätta för den gör den inte ...men jag vill inte få sladd i 130 knyck .. sen så ville jag se om det fanns flera som har liknande erfarenheter ...och som det verkar vissas inlägg så kan även en 318is spinna hejdlöst ... om man nu vill det . om hur jag kör hmm ja jag kör väl som alla andra vill jag kolla hur mkt skiten orkar spinna så gör jag det ... vill jag ha bra 0-100 tider så försöker jag undvika hjulspinn (som är förbannat svårt) jag växlar som alla andra gör ...antar jag ..ex 3-4 an ligger på 3an varvtalet närmar sej 6000rpm precis innan 6000rpm så trampar jag ner kopplingen snabbt samtidigt släpper jag gasen helt och så fort som jag har trampat ner kopplingen så drar jag ner växelspaken (snabbt) till 4an o sen släpper jag kopplingen (snabbt inget slirande) samtidigt som jag ger full gas..om jag skulle vara lite skonsamare när jag växlar o inte släppa upp kopplingen snabbt o brutalt ..så luktar kopplingen bränt på direkten, så om det är rejs o man har fullt mos så måste iallafall jag vara brutal i växlingarna annars tror jag att kopplingen ger sej eller nåt ..kopplingen är nybytt passade på när jag bytte motor .. så koppligen har gått 1500mil bara. mkt beror kanske på utväxlingen kanske som är 4:10 (320i bakaxel) däcken är i hyffsat skick och dom sitter på 320i orginal 14´´ fälger bmw vet det är väl 14´´ 185 breda 65 profil vanliga däck. skulle allt förvåna mej om en 325a´´ har samma viktfördelning som 318. och E30 är ju kända för att vara lätta i bakdelen.. |
|
320-325: skaffa lite störe fälgar en nå mygg fälgar med däck. Blir så less skulle det vara nå problem och få 14 tummare och spina suck. Det är ju inte ens nån sport. Gå upp lite i storleken och kom tillbaka sen. Och du kom tillbaka när du har rikig diff så kan vi snacka om lätt i baken .. __ bmw323.cbj.net |
|
| Ser inte varför exempelvis 18" skulle spinna mindre än 14". Snarare tvärt om. | |
|
Ja det är en viss vikt skillnad på på mina 16 tummare och på ett par 14 tummare. __ bmw323.cbj.net |
|
|
Säker på att det är till 16":arnas fördel? Kanske beror det på något annat än just storleken om så inte är fallet? Är av den bestämda övertygelsen att mindre saker i regel väger mindre än stora saker. |
|
|
Kansek ska tillägga att vi har två 325or under samma ta och en 323a. så du kan ge dig på att jag har provat och testat mm. Har en del fälgar jag har jämfört mellan på bilarna. Men 323an går iaf mest bertt av bilarna vilka fälgar jag en tar. Men det kan jag inte säga om dom två odiffade 325orna. så det blir till och leta rikiga diffar till 325orna. jag har 14 alu orginal hemma och BBS 15 alu orginal plus ett par andra 15 alu plus en uppsättning MIM 15 alu fälgar. Min 16 tummare väger mer en dom. Men jag kan ju inte påstå att jag har dålig väghålling fast jag använder mina 16 tummare. Men dom är tyngre en dom ovanståde fälgarna. Men finns det ju lättviktsfälgar men jag kan ju inte påstå att mina 16 tummare är inte vad jag vet iaf =) sen så kan jag säga så här det är en jävla stor skillnad på min 323a och min 325a i lätt het i bak. 323an är betydligt mycket lättare bak en vad 325an är. Men sen så sitter det ju rikig diff på 323an oxå som gör det hela mycket roligare oxå =) __ bmw323.cbj.net |
|
| Så det du menar är att du får bättre fäste ju tyngre hjul du har? Kanske är det så att du får högre tröghetsmoment och att det inte spinner lika mycket för att det går åt mycket kraft för att bara vrida runt fälgarna? | |
|
Jag hittade ett par gamla 13" med sunkiga vinter däck (165) och slängde på i bak och jag ritade 8:or på 3an... och jag kan lova att den inte orkar göra det med mina FULDA 205:or --- Min E30: Länk |
|
|
Bör tillägas att detta var på torrasfalt mitt i sommaren... Det rök fint :) --- Min E30: Länk |
|
|
I det stora hela hängre det på däcken om bilen ska orka spinna med dom. Kan ju säga att det var en jävla bra bätt i mina sommardäck fast det bara är gatdäck både på blött och tort. som i mitt fall så har jag lite störe fälgar med däck med dra feste för gatan. Körde lite konkörning med min i sommras bara för kul men den är så jävla trögstyrd utan servo när det går sakta så det inte är sant. satt man sig sen i killens med 15 bbs orginla det var som och köra unde vinter tid när allt är lättstyrt =) __ bmw323.cbj.net |
|
|
Vad är det för löjligt snack om att det bara spinner 1-2-3 och tom 4:an!!! Av de motorstarkare BMW jag haft (325 e30 och M3 e36) har jag inte haft några som helst problem med fäste på torr asfalt. Har du bara fått lite rull på bilen kan du ge fullgas utan att det spinner det minsta (vid körning rakt fram). Jag körde på standard däck 205/15" resp 235/17" av hygglig kvalitet men inget märkvärdigt. För övrigt var jag mer nöjd med 318 iS -16v än 325 e30. iS:en är em mkt körglad bil! |
|
|
BjörnB: Har samma erfarenhet som du fast av 325 E36 i stället för 325 E30. Har man bra däck så spelar det ingen roll vad det är för fälgar m.m., och att inte lyckas få fäste på 3:an eller 4:an; ja då är något allvarligt fel på bilen för även de värsta backelitpuckar få fäste om man inte har spasmer i vänsterbenet. |
|
|
Det är helt sant, det var min poäng tidigare. Mina däck var sämre än hockey puckar:) Han sa inget om vad det var för däck och jag antog att han hade lika dåliga som mig. |
|
svintoleffe |
Haglund2306 BjörnB Då vill jag att ni kommer och provar att köra en stillastående start med min 323 och med 325. Utan att spinna. Ni kommer att få det svårt. Jag ställer mig på teres sida, när det gäller fälgar och sånt. NO TURBOSHIT-JUST REAL POWER MVH Leffe |
|
svintoleffe: Jag vet inte hur din bakvagn mår, men det låter inte som bra om du frågar mig. |
|
|
Hur gör ni vid era starter? Ger ni viss gas innan ni släpper iväg bilen på 1ans växel, eller startar ni från tomgångsvarv? När jag startar från tomgångsvarv med min 323i så gnisslar det till lite i bakdäcken, men något hjulspinn blir de inte... Är det nå fel på min bil eller gör era också så? |
|
|
Svintoleffe, Säger som Haglund, det är nåt som inte står rätt till med bil om man det är svårt att inte spinna vid start. Angående fälg dimension: Titta vad det är för dimension på bakfälgarna som 402-meters fantasterna sätter på vid race. Då åker 18 och 19-tummarna av direkt. Kolla Jägarn, Andreas mfl. Inte så insatt men skulle gissa på 15". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.