|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag får på min E23:a väldigt mycket kondens på insidan av bagageluckan. Man vill ogärna förvara saker där bak eftersom allt blir blött eller väldigt fuktigt. Det finns ingen klädsel på luckan (tidig modell). Vad beror detta på? Kan det vara så enkelt att man bör byta gummilister? Mvh Timothy | |
| Jag hade en 528-84 tidigare,hade samma problem.Efter mycke försök att hålla den torr,så kom jag på,att såga upp ett hål på 10 cm i diameter i hatthyllan.Jag täckte den med en lös galler,sen hade jag aldrig mer problem.Lycka till. | |
|
på e32 sitter det ventiler på varje sida om bakre hjulhjusen , kanske har e23 också nån sorts avluftning om man letar lite ? 3G ger dig Cancer. |
|
| Några ventiler har jag inte hittat och jag vet inte om jag vill såga i hatthyllan... Jag menar det kan ju inte ha varit såhär från början så då måste man kunna byta något som blivit gammalt och på så sätt få bukt med problemet, eller? | |
|
ja det låter vettigt. på e32:an sitter ventilerna nertill och man kan se dom på båda sidor innifrån bagaget om man river loss klädseln på sidorna , det är plastinsatser med flärpar som fjädrar ut när bagageluckan stängs av luftrycket. 3G ger dig Cancer. |
|
| Hmm nej några sådana finns inte... bakom klädseln på höger sida finns domkraften mm och utrymmet påminner om en plåtlåda. På vänster sida fylls detta utrymme av den automatiska radioantennen, centrallåsmotor till tanklocket etc.... Några åtgärder i dessa utrymmen bör väl ändå inte göra någon skillnad eftersom det är bakom div. inredning.... tänk om det kunde vara så enkelt som att nya gummilister behövs... | |
|
E30an har oxå den funktionen...men inte e23an. Jag har samma problem med min e23a fast jag har klädsel på luckans insida. När jag plockade bort bakrutan(den blev krossad) så visade sig att det var rosthål i rutramens nedre del. rep plåten är beställd och ska dit. Jag vet inte om det är det som har orsakat orsakat kondensen för mig...men om det läcker in så kan det vara en av orsakerna till fukt |
|
| Kan ju vara värt att kolla, kanske räcker med en silikonsträng som tätar, någon rost tror jag inte det finns. Otroligt irriterande är det iaf. spec. då man anar att anledningen är enkel... | |
|
Jag har haft samma problem på E28 och E30 - då var det dålig tätning runt bakljusen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
I mitt fall var det listen som tätar mellan luckan och karossen. Jag spårade detta genom att använda mjöl som visade var det rann in. Eftersom som jag är från Småland skar jag bort lite i listen men det bästa är givetvis att byta. Huggarn |
|
| cjohans : Hoppas verkligen du använde utjänt mjöl och inget nytt från förpackning ? :-))) | |
|
wadel: Ingen fara. Jag tog nåt konstigt mjöl som låg i små påsar i bilen redan när jag köpte den. Huggarn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.