|
|
|
|---|---|
TobbeBMW |
Hej!! Har haft bilen stående en tid nu under vintern och nu fått följande meddelanden i check kontrollen: "Kuhlwasser prufen" ?? "Betreibsanleitung" ?? Mina tyska kunskaper är lite rostiga för tillfället, men jag hoppas på att det inte är ngt allvarligt och på snabb hjälp här. tack |
|
Kuhlwasser är i alla fall kylvätska... Kolla nivån kanske? //TobbE |
|
|
Prufen = pröva, granska, kontrollera. Kan vara kontroll av nivån som menas eller att köldgräns kollas. Betriebsanleitung = Bruksanvisning, i detta fall instruktionsbok. Håll till godo. |
|
|
Jag fattade inte heller förut,, Men nu har jag följt tipsen här på sidan om att byta språk! O när allt står på engelska blir det mycket lättare =)! " bara o växla ner o njuta =) " |
|
| Ni kan väl inte ge er till att ändra texten i en TYSK bil till engelska? Det är ju hädelse. | |
|
TobbeBMW: Är inte helt säker, men 99,9% säker på att det innebär att du skall (kontrollera kylvätskenivån ev. fulla på och att detta står i bruksanvisningen.) Ungefär så!! Och om kylvätskenivån är som den skall vara så är förmodligen givaren kass, kostar ca: 200:- hos Bmw o tar 5 min att byta! /Mvh Dido Bmw Följer Inte Utvecklingen. Dom Leder Den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.