|
|
|
|---|---|
|
Säkerhetsbältet på förarsidan (min) rullas inte tillbaka helt, man får hjälpa till. Kan man åtgärda det utan att demontera och smörja upp "återdragningsmekanismen" ? I så fall hur... 740iA -93 Tacksam för tips / Per | |
|
Jag har samma problem fast på min "något äldre" 728 från 79....vill gärna också ha ett svar... Mvh Timothy |
|
|
Ett knep som brukar hjälpa är att dra ut bältet i sin fulla längd, och sedan släppa tillbaka det långsamt så att det rullas upp tight på rullen. Upprepa detta några gånger. Ett annat knep som många verkstäder brukar använda, är att rulla ut bältet i sin fulla längd och sedan spraya lite teflonspray på bältets båda sidor, då glider det lättare i styrningen. Glöm inte torka av bältet ordentligt efter ni har sprayat det bara, annars kan det bli fläckar på kläderna... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tackar! ska pröva direkt! | |
|
Tack skall du ha för tipset, jag skall prova i veckan ! / Per O |
|
|
Tvätta rent bältet med tvållösning, och låt det torka i utdraget läge över natten. Det kan kanske vara läge att vänta med denna behandling, tills årstiden gör att det torkar fortare. Det brukar samlas mycket smuts på dessa , som gör att de går trögt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag brukar dra ur bältet så långt det går, släppa tillbaka det någon decimeter, sedan dra i bältet hårt släppa in en bit dra hårt och ytterligare en gång, nått som nån bilmekpolare lärde mig någon gång på medeltiden, när det blev bälteslag :)) det fanns nått de kallade "släppmedel" som de också kunde sprya på också, förmodeligen nått teflonbaserat. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.