|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Då var det min tur :(( Stannar efter en buss som i sin tur stannat vid ett övergångställe, men bilen som kommer efter mig stannar inte! Stötfångare, bakplåt intryckt, men mina nya baklysen höll! Tur i oturen var väl att jag åkte E30 och inte E38:an, för då hade jag nog gjort mig olycklig på den andra föraren ;) Så nu får man väl invänta F-bolagets dom, man kan ju alltid hoppas på kontantreglering och få behålla bilen då skadan endast är skönhetsfel och bilen är fullt fungerande. | |
|
Lider med dig!! |
|
|
DRYGT. du skulle haft lite stålar i handen av "han bakom" som plåster på såren... inte kul o veta att ngn har kört in i ens bil, plus att det tar lite tid innan allt är fixat... lycka till i alla fall! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Såna som kör på bakifrån ska ha ett basebollslag i huvudet. fan va less man blir på folk som inte kan anpassa fart o vara uppmärksamma i trafiken. hoppas du sluppit problem me nacken i alla fall. /Steffee |
|
|
HON som körde på tyckte till en början att det blev väl inget på din bil! Och när jag visade henne skadorna som uppkommit tyckte hon att det var ju inte så farligt. Allt är ju relativt, men det är min bil och hon skall inte avgöra om det är farligt eller ej. Nu fattas ju bara att f-bolaget missbjuder vid regleringen. För även om skadorna inte är så stora så blir det nog dyrt, så bolaget kommer säkert försöka lösa bilen. Skadorna är som jag sett: Bakplåt över och under stötfångare, intryckt stötfångare, och lack på detta. |
|
|
POWERM >> räkna inte med nåt annat än inlösen... du skulle bli förvånad om du visste hur mycket det kostade att laga en bil. Dina skador går säkert på runt 35-40 000. Säkerligen riktning, av bakskärmar, bagagelucka, nya fästen för kofångare, samt ny kofångare... därtill jobbet och lacken. Men man kan ju alltid hoppas iallafall :)) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
| Taxichaffisar är värst på det. Har fått två taxi bilar i baken HITTILLS! | |
|
POWERM: var i jönköping hände detta? --- Min E30: Länk |
|
|
Wasp: Rondellen i Bankeryd. Heinz_keller: Bakluckan OK, Baklysen hela, så dom summorna blir det nog inte, men med tanke på värdet för en 318-88 så behöver det inta kosta mycket för att dom skall lösa bilen, men jag vill behålla bilen för den funkar kanon! Med lite pengar som plåster på såren från f-bolaget kan jag rikta med slägga och hydraulpress själv och ha en bil som funkar på vintern. Tackar mig själv för att jag inte hade E38:an ute!!! |
|
|
aldrig 40000... 20000 kanske.... men d blir nog inte aktuellt som sagt M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
| jag blev också påkörd bakifrån häromdan..stod vid ett rödljus: "DUNK" sa det..snubben hade tydligen fått nåt hjärnsläpp och trodde det var grönt, hmmm..men iaf så blev det inget på min bil...lite imponerad faktiskt, iofs tog det inte så hårt, but still..håller för övrigt med om att folk som kör på nån bakifrån är nötter.. | |
|
Min bror fick sin E30 påkörd en gång i tiden. Skadorna omfattade endast stötfångare fram blinkers- samt halvljusglas och en liten buckla på vänster framskärm. Reparationskostnaden blev runt 10 kkr (kommer inte ihåg exakt belopp). Det behövs således inte stora skador för att kostnaderna skall bli hårresande. Golfen han frontalkrockade med blev mer eller mindre skrot. E30 är hård! |
|
| Stötfångare, bakplåt, lack + arbete 15000:- enligt plåtverkstadens kalkyl. | |
|
Vid påkörning bakifrån borde räknas som vårdslöshet i trafik..och är där person skada så borde det f¤n räknas som grov vårdslöshet i trafik. Hoppas ni har klarat er från kropps skador!! |
|
|
Fick besked från f-b att vållandet var klart! Motparten var vållande... Och det hade nog inte jag listat ut redan ; ) Nu skall bara kvarnarna mala lite till på lägsta hastighet för att få besked om ersättning. |
|
|
gött... hoppas det löser sig så du får behålla den... --- Min E30: Länk |
|
|
Nu har jag fått besked från bolaget och dom kontant ersätter skadan, och jag får behålla bilen. Och jag är nöjd med summan ; ) |
|
| Grattis ! =) | |
|
Nu har jag fått cash av bolaget och bucklorna är grovriktade, bara spackling och lack kvar. I gårkväll stog bilen på parkeringen utan stötfångare pga riktningen, när vi skulle sätta oss vid middags bordet säger min sambo -vad konstigt den vita volvon står på parkeringen. Jag går ut och kollar och jag tror inte mina ögon! En av grannarna har parkerat på sin plats och glömt BÅDE handbroms och växel!!!! Och hans bil har rullat in i min och gjort ett snyggt V i bakplåten med dragkroken. |
|
|
OTUR!!! Be om en kontant-ersättning och bilen är (kanske) betald! Inget ont som för med sig något gott Bmw-boy |
|
| Jösses, det är nog ingen mening med att köpa lotter för din del just nu om man säger så ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.