|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en Z3 Cupé pa gang (kolla import trad!) Undrar nu hur stort lastutrymmet egentligen är... Kollade pa en M-variant i veckan, men har lite svart att bedömma efterssom jag inte fick koma in i bilen (redan sald!) Vill MKT garna komma i kontakt med ngn som har en Z3 Cupé eller kan lite om den...skall eventuellt köpa en i morgon! :o)) Ring garna mig pa 031-747 3747 elelr messa pa 0709-873747 sa ringer jag upp! TACK // Johan | |
|
tjena Johan, välkommer till det magnifika Z forumet :-) visserligen har jag konverterat till Roadster men hade en M Coupe några år sedan i ett annat land. Utrymmet där bak är helt OK. Ungefär som en E46 kombi. problemet är att du kan inte lasta långa prylar i den. men det kan man råda bot med takräcke. ( sök up en tråd på hur man gör om billiga Thule räcken i stället för att köpa svindyra BMW original |
|
|
Tack Black Z3!!! Det kommer nog att bli bra tror jag!! (Har en Bandit 1200 just nu och den har vissa begränsningar (MC)) Är otroligt sugen nu...har kollat in en Z3 Cupé som finns i Berlin och den verkar helt OK, men säljaren är otroligt skum...vill ha snabba pengar hela tiden. Kommer att tvinga till mig ytterligare en dags frist för att kunna aka till BMW verksta och göra ett M-Test (tipps fran importguiden!) pa mandag. Finns det ngt du (ni) kan tippsa mer om vid ett köp? |
|
|
Z3ugen: vad är def coupe? 2.8, 3.0 eller 3.2 ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever, det är en (var en) Cupé 2.8 -98 Jag var i Berlin och kollade på den, men den men magen sa nej :o) Letar vidare! Tar mao gärna emot tipps om vad man skall fundera på vid köp...Jag är nog ute efter en -98-99 2.8 tror jag... Bor i Tyskland just nu, så jag kollar Autoscout etc. och hoppas hitta min pärla inom kort. Det verkar som priserna för en 6-8' mil, inte röd/grön är ca 17'-19' €. Är det motsvarande hemma? (I berlin kostade den 13´500!!!) |
|
|
värt att tänka på vid val mellan 98 och 99: 99 har dubblevanos 98 har singelvanos. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Eum... Måste nog erkänna min okunnighet...vad är skillnaden...?? :o) Jag har läst om vanos i forumet, men har inte riktigt koll, vad är det? Tack! |
|
|
"Med dubbel-VANOS anpassas styrtiderna för både insugs- och avgasventilernas kamaxlar steglöst till motorns driftsförhållanden, beroende på gaspedalens läge och motorns varvtal." Det finns mängder med information om detta på forumet. Skillnaden på BMWs 2.8-litersmotor (M52): Enkel-VANOS: 192hk och 275Nm. Dubbel-VANOS: 193hk och 280Nm. /Carl Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.