AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
582

Misständning sedan död

Tjena.
Igår så började bilen misstända på låga varv.
Alltså när motorn var varm efter någon timmes körande.
Då slutade den misstända om man varvade den lite och sedan körde vidare.

Senare när jag startade den igen vägrade den ens få varv när motorn fortfarande var varm.

Sedan efter motorn kallnat startade jag den igen och då startade den och gick att varva men misstände fortfarande på låga varv och hadde mycket kass tomgång.

Vad kan detta vara?
Bilen är en 325´a -91 med m50 motorn

Mvh
Mattias
Upptadering :
Den har slutat jävlas nästan helt, förutom att den står och bluddrar i 1-2 min utan att varva på gaspådrag när man startar den, för att sedan upphöra helt.

Tips?

Mvh
Mattias
Upptadering :
Den har slutat jävlas nästan helt, förutom att den står och bluddrar i 1-2 min utan att varva på gaspådrag när man startar den, för att sedan upphöra helt.

Tips?

Mvh
Mattias
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
tjena

ja har haft liknande problem med min, pluddra som satan. gick inte att varva motorn. tror det har något med insprutningen att göra, testa med injection cleaner eller nått sånt,Jag har bara haft problem med detta när det varit kallt ute, (runt -10grader)
löste det sig då eller?

Mvh
Mattias
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
ja har inte märkt nått problem sen efter ja testa med injection cleaner
Okej, kanske borde testa det, tycker att om problemet var spridara så skulle bilen gå dåligt på lite högre varv också. Dessutom borde ju inte problemet bara sluta så där efter någon minut?

Mvh
Mattias
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
det har du helt rätt i iofs. men min går kalas nu. ska göra service på den imorgon.. eller idag kan man vell säga nu :)
Okej, aja, kanske värt att testa då, det skadar ju nog inte precis :)
Inga andra tips?

Mvh
Mattias
Tjena tjena, lite update.
Ryckte ur lambdan igår så den gick in i "limp home mode".
Då gick den perfekt, då måste det väll vara lambdan som strular?
Eller kan det endå vara tex luftmängdmätaren?

Mvh
Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.