|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
02 med S14: :))) Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Mmmmmmmm som i M POWER Länk Länk NY |
|
|
Som sagt Trucker; Det var enligt mig... :) Smaken är ju bekant som baken, delad! Själv kommer jag nog satsa på en sedan... Tycker den är betydligt snyggare... Men men... Hoppas det går vägen med ditt bygge iaf! Själv är jag nog tyvärr tvungen o sälja M5:an för att finansiera 02 bygget... :( BMW följer inte utvecklingen... BMW LEDER den!! |
|
|
Känner till en person som har gjort just precis en sådan transplantation (s14/02) o mig veterligen så var det inga problem att få ner den i bilen , så det är nog bara att köra på. Mwh Peter . |
|
|
Använd orginal motorfästen från 02:an. Ta oljetåget från en 518 e-28. bocka om hjälpstyrarmen någon mm. , eller svetsa om grenröret lite i nederkant. ta växellådan från stora sexan, måste vara en sprängkåpa med 2 st uttag för induktiv givare utlämmna den 3:e som är diagnos på M3 motorn, gör kardantunnelen lite större, ta kardanen från en e-28 eller E-24. vinkla ner bromservot lite med hjälp av brickor på dom 2 översta fästskruvarna. sedan är det bara att skruva ihop och se glad ut. |
|
|
Kul med lite info Marcus,det låter som du fixat med detta.Tror att mitt största prob ligger i att hitta en någorlunda bra maskin utan att behöva betala för vad en komplett nerkörd bil kostar. Vid renovering av S142,2 hur mycket ska man slå på resärvdelspriserna gentemot standard, dubbelt? el mer. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
Trucker: Det beror på vad du menar med vanliga priser... En sotsats kostar 3000:-, kompletteringssats ca 1000:- Vevlager 800:- ramlager ungefär detsamma. Kamkedja ca 700:-. Det som är hutlöst dyrt är glidskenorna för kamkedjan om dessa måste bytas, har för mig att de kostar över tusenlappen styck :( Ventilstyrningar kan man tydligen svarvá ner från en m20 maskin eller så kan man använda från en volvo. Där är en liten koll på resdelspriser iaf. MVH Jonas |
|
|
Det är mao läge o vänta till ett bra ämne dyker upp. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.