|
|
|
|---|---|
|
När jag låser bilen så blinkar dioden i ca 10 sek för att sedan gå över i fast sken, sen efter en stund så börjar hela bilen tjuta. Vad kan det vara för fel då? Dioden ska väl lysa fast direkt när man låser? Min fjärrrlåsnyckel har pajat så jag får låsa med vanlig nyckel, men det ska väl inte ha någon inverkan? | |
| ? | |
| Kolla så att inte nån dörr-kontakt har lagt av + ev huv eller bakluckan kan vara en orsak till tjuvlarmning | |
| Kolla så att inte nån dörr-kontakt har lagt av + ev huv eller bakluckan kan vara en orsak till tjuvlarmning | |
|
På tidiga E32/E34 ska dioden lysa med fast sken. Blinkar den i 10 sekunder är det en indikering på att något är fel, eller något är öppet. Vanligt är att indikering kommer pga av utbytt originalstereo eller borttagen batterigivare. Att den larmar kan bero på att du har glapp i någon dörrgivare. Har du problem med att innerbelysningen tänds när du kör? Det händer ofta också att värmetrådarna till bakrutan ger falsklarm pga av glapp. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| original larmet på min 525i -90 blinkar först i ca 10 sek och övergår sedan till fast sken, men det fungerar som det ska. Kan det kanske bero på att jag bytt stereon... | |
| Jag var hos verkstaden idag... det var sensorn i höger bakruta + lutningssensorn som spökade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.