AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.181

M3 CSL

krille@
Tjena !!! Bilen i rubriken ger ju ett visst upphov till sk "snålvatten"
Så utav ren nyfikenhet så gjorde jag en sökning på mobile.de,
döm om min förvåning när det uppenbarar sig 51 st av denna underbara vagn !!??
En del helt nya och alla givetvis svindyra !! men än då
Jag trodde att det var typ ett ½ års vänte tid på en csl ??

MVH krille@

kk@
chrille70
90-99 % av de bilar som finns på mobile.de är demobilar eller f.d. demobilar. D v s bilar som inte är inkörda men väl sönderkörda av ivriga "spekulanter"...(?)

MVH Chrille
krille@
ok chrille !! Vet du vart man ska leta för att få tag på ett icke sönderkört ex isåfall !!??

MVH Krille@

kk@
chrille70
Det blir nog svårt att hitta en privatkörd begagnad M3 CSL eftersom modellen är så pass ny. Det skulle väl i så fall vara om du fick nys på någon av BMW:s tjänstebilar, de lär väl vara lite mer varsamt behandlade. Men utbudet är ganska skralt på den fronten som sagt.

Skulle jag vara spekulant på en bil i den klassen skulle jag köpa nytt. Det kostar "en slant" mer än en begagnad men då slipper man kanske en massa otrevliga överraskningar...?

MVH
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Finns en på www.bytbil.com för 730 000:-. endast gått 2 mil.
Företaget jag jobbar på OCL///Brorsson har köpt en ny CSL för reklamsyfte.Den blir specialutrustad med AC-Schnitzer avgassystem,kromad bur,20´´ + kevlarstolar,Brembos 8 kolvsok m.m..Kommer att medverka på Bilsports alla evenemang....
Den är till salu i sommar.....

"BMW make the world faster"
fånigt att säga att nästa alla bilar på mobile.de är demo bilar som har blivit sönderkörda. Köper du en ifrån BMW så får du alla garantier. Är själv också lite sugen på en csl.

ro
50
rotax
525IM -02
Fanns en på blocket för ett tag sen.
Nån på Gottland som skulle sälja, hade gått under 500mil om
jag inte minns fel.
Priset var runt 600, tror jag
krille@
Tja !! det låter väl lite mysko att 50 st m3 csl skulle enbart vara skrot??

MVH krille@
chrille70
Visst finns det väl fina M3 CSL, det har jag aldrig påstått att det inte finns. Men merparten av de bilar som finns på mobile.de är demobilar och jag skulle aldrig köpa en demokörd sportvagn med 360 hk. De är sällan eller aldrig ömt behandlade...

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.