AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
793

El-stolsjustering via nyckeln, hur?

pe
8
pellew
530DA Touring -01
Hur får man förarstolen att justera in sig efter det förinställda läget redan när man låser upp med resp. nyckel? Enl. boken (på tyska) ska det gå. Fattar dock inte riktigt vad det står på utrikiska...

Måsen
Det är en programerbar nyckel du har. Tror att det finns upp till 10 olika funktioner som kan ställas in i den. Temp, radio, stolar ratt, lås mm. Har själv en sådan, men eftersom förra ägarens och min frus inställningar inte passar mig riktigt så bad jag BMW-verkstaden att nollställa minnena i nyckeln.

H MK
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Köp en instruktionsbok på ett språk du förstår bättre. Kostar inte mycket men är mycket väl investerade penningar när man har en E38 som ju fullständingt kryllar av (kanske oupptäckta) finesser.

Funktionen i fråga kan slås av och på av verkstaden, be om "Car&Key memory" configurationsblanketten. Vet de inte vad det är så byt verkstad.

När funktionen är inställd som du vill ha den (kan ju vara så redan) så kommer bilen ihåg de inställningar som görs med respektive nyckel. För närmare detaljer, se instruktionsboken.

Mvh Björn
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.