|
|
|
|---|---|
| Är spekulant på en 518i från 93. 16000 mil men den kostar hela 65 000. Är det rimligt!? Bilen är spartanskt utrustad... | |
fjamsetramsa |
Nog rätt dyrt...kanske det finns guldratt?? |
| Väldigt dyrt. Kanske har den riktigt mycket utrustning och allt sådant, men det är nog prutmån på 30.000 om ägaren i fråga skall kunna kallas verklighetsmedveten. | |
| Nix. Ingen utrustning att tala om. Men bilen är i fint skick etc. Säljaren är en bilfirma. 35 000 är kanske mer rimligt...!? | |
Måsen |
Är du säker på att det inte var för 2 st ;-) 45-50´ på bilfirma, billigare privat skulle jag gissa, det kanske kommer fler åsikter under dagen. H MK |
|
65k är för dyrt, mellan 30-40k verkar mer rimligt. BMW 518i E34 är iskall på beg-marknaden, bara att kolla runt på tex Blocket, man ser samma bilar med nya annonser och lägre priser hela tiden... |
|
|
Hej! Det här är vad jag tror: Hade det varit den sista årsmodellen av 518i E34(dvs -96) då hade det möjligen kunna vara försvarbart på firma...OBS! Möjligen! Sedan så är 518i fr.o.m -95 utrustad med kamkedja vilket höjer(tycker jag)värdet på bilen markant...En 93:a är inte alls värd några 65'...MÖJLIGEN 40'...Njeee...37500kr tror jag på... Mvh Janne. |
|
|
För det priset så ska den ju vara i mint condition. 5000 mil på mätaren och pedantskött. |
|
|
Hej! Håller med Janne T om vad du borde få för de pengarna. Vill också passa på att varna dig för at köpa en 4 cylindrig motor som är äldre än -94. De motorerna har kamrem som är väldigt känslig och som MÅSTE bytas med 4000 mils intervall eller vart 3:e år. 94:orna fick en "ny" motor med kamkedja vilket är betydligt bättre! Lycka till med bilaffärerna! Mvh Håkan |
|
|
Jag har själv en 518-93 och är nog böjd att tycka att det är lite dyrt Som referens kan jag berätta att jag själv köpte min bil för snart 2 år sedan på BMW Stockholm (knappast den billigaste handlaren ... :)) för 79K. Då hade den gått 5700 mil och var i extremt gott skick. Tror ändå inte att jag gjorde något klipp precis, även om jag ändå hade prutat ned den 12 000 kr. Om inte annat börjar jag bli sugen på att sälja min nu och köpa en 523:a, du kan få den för 65K istället (8600 mil, mycket gott skick, full dok)... :) |
|
|
ok. tack för alla svar. är kamremmen ett problem på 4:or äldre än -94? något annat som strular med 518i- 93:or. |
|
|
Hej! Ja,det anser jag att det är. Köp en 518i E34 som har kedja istället....Min åsikt. Prova gärna sök inläggsfunktionen här på forumet...Säkert en massa info på just dina funderingar där :) Mvh Janne. |
|
| Kamremmen är väl knappast ett problem. Det är ju så de flesta motorer har det. Byta kamrem lite då och då. Man kan ju inte se kamrem som ett minus utan snarare kamkedja som ett plus. Att kalla kamremmen ett problem är i min värld en överdrift. Det ger ju inget annat än att man får byta den då och då. | |
|
Haglund>>>Byta remmen titt som tätt på en bil tycker jag är ett "problem"..4000mils intervall som det är på 518i-90-95,tyder på dålig lösning....Man kan ju fråga sig varför BMW gjorde om denna kamremskonstruktion till då kedja 1995 på samma modell ;) En sak till....När BMW's prestanda modeller(M bilar kanske främst )kommer med rem då går jag över till annat märke :)) Remmen är bara ett sätt för tillverkarna att göra en billigare lösning....Ett j-la otyg är vad det är. Min alldeles egna åsikt...Och den står jag för i alla väder :) Mvh Janne. |
|
|
Alltså det är väl inte en Shelby precis. För de pengarna kan man få en fin E36:a som faktiskt ser mycket modärnare ut och trevligare att köra dessutom. Skit komfort om det är det du är ute efter. Jag ska sänka min rejält till sommaren. |
|
735 |
För det första priset är väl iaf 25´för högt om den är i fint skick. BMW har valt att justera miltalet till 4000 i efterhand, detta efter ett flertal missöden. Farsans 518 hann gå över 8000 innan remmen gick.... Detta var dock märkesverkstadens fel så BMW fick själva stå för fiolerna.... Sä 4000 mil är inget man ska vara rääd för dock så bör ändå remmen bytas i tid eller vid rätt mil. Tenderar att bli rätt dyrt med kammremmssallad.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.