AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.748

Köpa 530-540 ?

sacke
Hej..Ska köpa en kombi och är sugen på en 530 eller 540 touring.
Törs man köpa en så pass gammal bil? Hur är hållbarheten?
Vilket är att föredra 530 elr 540? Aut eller man?

Många frågor blev det......svar mottages tacksamt då letandet efter en fin touring har börjat :-)

/Per

jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Du menar om du ska satsa på en snabb bil eller en som är ännu snabbare???Personligen skulle jag satsat på 540ia,så mycket bekvämare & snabbare kan man inte färdas.
Kostnaden för bil,soppa & försäkring är ung. detsamma 530/540 men det skiljer en del i prestanda.

Kolla här Länk så finns allt som är värt att veta om 530 ia.

Hurvida man ska köpa en tio år gammal bil eller inte får du avgöra själv.Det finns absolut ingen ekonomi i att köpa beg Bmw överhuvettaget,men roligt är det och kvalitén är hög.

///Johan
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
......och stavningen oxå.
Lite snabbare och bekvämare kan man åka....åkte Phaeton W12 idag :-)

wrooom!!
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
540 finns nästan uteslutande som automat, 6-växlad manuell är ovanlig. Jag är också sugen på 540 eller 740, får se vad som händer i augusti. Förr eller senare blir det BMW, att köpa en tio år gammal bil har jag inga funderingar inför - kvaliteten varar.

Mindre är mer.
-Per- mycket ovanlig!

Speciellt som touring!

Vi hittade tillslut våran 540 e39 6vxl ( sedan, men dock... )

Helt underbar!

Köpte genom Dereco HB, importerad från stuttgart
johan franzon:
>Hurvida man ska köpa en tio år gammal bil eller inte får du
>avgöra själv.Det finns absolut ingen ekonomi i att köpa beg
>Bmw överhuvettaget,men roligt är det och kvalitén är hög.

Är det inte just begagnat som är mest ekonomiskt att köpa?

En 540 kostade -95 450-500 tusen ny och nu får man en fin för 100 tusen. Är det inte de som ägt bilen de första åren som gjort den största ekonomiska förlusten?

Men det är klart, jämfört med att köpa en begagnad volvo är det kanske inte så smart krasst ekonomiskt att köpa begagnad BMW.

----
Projekt Ascona B: Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det måste vara E34 du menar.

530 skulle jag rekomendera:

Länk

Länk

Automater brukar behöva renoveras efter 25.000 mil/10 år, det är dyrt.

Mvh
Jag är också otroligt sugen på en 540 touring E34 nu när en liten parvel är på G. Försäkringskostnaderna tar emot men jag funderar på att skita i det och slå till ändå. Vill man vara fin får man lida pin.

En 530 touring E34 hade inte varit fy skam heller men varför när man kan ha en 540 om vi snackar V8:a!?
fl
9
fluppran
540ia 93a
Det är inte så mycke att funera över vill du köra v8a så ska
du slå till på en 540. 530 det är i ställe för och funderar du i
dom ekonomiska banorna så skulle jag hälldre köpa 525.
Har själv haft 3st 540 bilar. och man blir glad av att köra dom
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Ojay:Herregud,menar du att man i princip gjort ett kap för att man köpt en beggad BMW????Om du så lusläser varenda begagnat tips/test kommer du att hitta minsta fras om BMW som ett ekonomiskt alternativ,ännu mindre om det rör sej om en V8.

Har en Audi i fam.oxå och Bmw:n kostar mer än dubbelt så mycket att bara äga(försäkring,soppa,skatt och uderhåll)
Men jag kommer definitivt köpa Bmw igen för att det är som sagt roligt att köra och kvalitén är hög.

Om det är ekonomiskt???...................Glöm det!

///Johan
johan franzon:
Läste du öht igenom vad jag skrev?

Jag skrev att det förmodligen är mer ekonomiskt att köpa begagnad bmw än ny bmw.
Sedan skrev jag att det sannolikt är mer ekonomiskt att köpa en gammal volvo än en bmw.

Var har du fått ifrån att jag tycker det är ett klipp att köpa beggad bmw?

-- William

----
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Ojay:då fattar jag inte varför du kommenterade mitt tidigare inlägg.........för att konstatera samma sak eller?>Törs man köpa en så pass gammal bil?Hur är hållbarheten?< löd frågan i första inlägget,det var det jag svarade på.Inget annat.

///Johan
johan franzon:
Ok eftersom du retoriskt frågade om man törs köpa en 10 år gammal bil i samma stycke som du sade att en begagnad bmw är oekonomiskt så drog jag slutsatsen att du menade att det är mer ekonomiskt att köpa en nyare bmw.

Då är missförståndet uträtt.

----
(felskrivning, byt ut "retoriskt frågade om man törs köpa en 10 år gammal bil" mot "antydde att det kan vara en risk att köpa en 10 år gammal bil")

----
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Ojay:kanske uttryckte mej lite slarvigt men det verkar som vi menar ung. samma sak.Jag tycker INTE heller att det är mer ekonomiskt med nybilsköp,och....................ja du fattar.

Man törs definitivt satsa på en 10 år gammal Bmw(det måste jag ju säja eftersom jag själv gjort det=))och skulle jag köpa idag så skulle jag satsa på 540,men det skrev jag redan i början av detta inlägg.Inträdet är billigt men karusellen dyr om man säjer så.

///Johan
jag har en e36:a nu och jag drömmer om nästa bil som förmodligen kommer att inhandlas om ett eller två år.
Just nu känns en 540 -95 som mitt val, det verkar som det är en väldigt sjysst bil.

Men jag är just rädd för att det kommer att bli för dyrt att ha den.. Jag servar ju alltid själv och så så det blir inte så dyrt, men det är jobbigt om saker börjar gå sönder och så.

----
Skiljer skatten mellan 530 o 540?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.