|
|
|
|---|---|
|
hejsan! jag har ett problem med min automat låda jag vet ej vad den heter eller så! om man har varm kört bilen riktigt och så men sen när den står i ca 2 timmar så vill den inte få i 2:ans växel förrens lådan blir varm så som jag fattar det! sen har den börjad "rycka" i växlarna inte mycket men tänkte om det kan vara till nån hjälp! vore tacksam för alla svar börjar bli drygt..=) // N | |
|
Hej! Har varit lite trådar om just automater nyligen... Men det jag ändå kan säga är att om du vet om att oljan inte är bytt på "ett tag" så är det väl det första steget att göra i felavhjälpningsförsök...+silbyte/rengjöring av tråget/Rengjöra oxå dem två magneterna som sitter i tråget... Finns en fin funktion här på forumet>>"Sök inlägg"<<Väldigt bra att kontrollera där om frågan varit diskuterad redan.. Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
ja den är nyligen bytt! och magneterna är regjorda! |
|
|
Hur mycket olja växlade du ur lådan? Vid endast ett byte får du ur ca 3liter...8,5liter rymmer den visst totalt.. Viktigt att få ut all"gammalsörja" om den har varit tveksamt skött(oljebytt) tidigare.. Mvh Janne. |
|
|
Samma problem som mig då fast min är endast ryckigare den växlar till alla växlar oavsett temp. jag har också nyligen bytt olja,rengjort tråg och bytt sil fick ut ca 3.5-4 liter. har inte kollat nå mer på det än men ska ta å kolla så batt. är frächt innan jag börjar å byta fler gånger. sök mitt tidigare inlägg -bytte olja.... ligger ganska långt upp,senaste inlägg igår. Mvh Andreas |
|
|
På en bil från 1988 när lådan börjar växla konstigt är det nog bara att inse att den har gjort sitt efter 16 år och en helrenovering står för dörren. Bränd lamellkoppling i tvåans lamellpacket eller kanske ett inre oljeläckage i lådan. BMW CS #5139 |
|
|
Min är svensksåld och med 14000 garanterade mil så jag tror inte att lådan är slut,din har väl gått minst lika mycket... innan oljebyte växlade den nästan okännbart. Mvh Andreas |
|
|
om lådan rymmer 8.5L och man bara får ut 3,5L var är då resten av oljan och hur får man ut den? mvh matte |
|
|
-BMW750 sök inlägg -bytte olja i finns en del intressanta sätt: E21 racing har skrivit några ex som verkar utförliga och bra iaf. men inget jag själv ger mig på,håller på och ladda upp batteriet nu och har hält i en flaska(250ml)Slick 50 för 300kr som jag redan börjar tro på men vi får se. jag återkommer om det ordnar till sig... MVH ANDREAS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.