AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.996

Import importent!

Sida 3 av 3
maxey skrev>>
"Ni vet inte att svensksålda bilar är lika skruvade, kanske inte överlag men de är ett par stycken som är det, de ska ni veta."

Om det bara är 2st sv-sålda som är skruvade är det ju trots att minimal risk för att man får tag i en sån.... eller :D?
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tommy Holm//

Jag menar inte att de importerade bilar är sämre än de svensksålda, däremot är många av dessa manipulerade. Det jag menar är att, det är svårare och sälja en importerad bil än en svensksåld, för att många väljer hellre åka ner själva än att köpa en redan importerad bil som kan ha varit i händerna på en skojare.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
SOLO: Tack :-).

Jag e inne på min 2:a "importBMW", den 1:a köpte jag "direkt" av importören via fordonskammaren Länk som han avände/r ? som försäljningskanal för dom bilar han importerade. Den var i otroligt fint skick när jag köpte den och krävde endast basunderhåll (ett hjullager, koppling, oljor och filter) under den tid jag hade den. Nuvarande bil har jag hämtat själv med motiven lägre pris (20-25%), större utbud, bättre utrustad samt enligt min uppfattning ofta bättre skötta bilar. Visst den har gått långt men det syns fn inte alls, jag är av den uppfattning att en BMW med dess underbara motor mår bättre av att dra runt längre sträckor i stöten än det korthoppande dom ofta råkar utför i vårat avlånga land. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
sebbe
Tjena!!!!!!!!

Säger bara:den bästa bmwn är en import,men oxå den sämsta...samma sak gäller en sv-såld.......personligen skulle jag inte välja en sv-såld,utan en import..........ärliga o bra bilar köper man på stora aukt.bmwhandlare,o de skiljer inte så värst mkt i pris där "nere" som här hemma...okej lite men den STORA skillnaden e UTBUDET AV BILAR................de som påstår att import e skit,har nog "själva blivit blåsta"......de gäller att va uppmärksam o noga så mkt de går..........ps.....har sett riktiga "LIK" o de var sv-sålda..
MVH:En jä*****v*****igt sugen bmwägare som räknar dagarna fram till påställning....

stefannorr
Jag skulle definitivt kunna köpa en import och höll på köpa en BMW 328 coupe 95 för ett år sen som bara rullat 4900 mil,men men!..servicebok saknades! kollade upp de ja kunde via tyskland och det var bara en ägare tidigare,en tjej och han som köpte den o tog den till Sverige jobbade mest utomlands så han hade knappt använt bilen.
Det som till slut fick mej att avstå,var avsaknad av servicebok=svårsåld..ja tror milen var ärliga av de ja kollade upp.
Men den dan bilen ska bort hade det nog blivit värre,både vid privatförsäljning och vid inbyte( här i Luleå finns det en del som ej tar emot import vid inbyte)..
stefannorr
Glömde skriva att orsaken till att servicebok saknades var x antal flytter han hade gjort mellan tyskland-Sverige-Japan..han jobbade i Tyskland när han köpte bilen.
highline
hej
Jag vet minst 3 personer som lever på att åka runt i sverige och utföra sk mätar service på bilar.Jag har för mig att det var ett repetage om dom i nåt bilprogram på tv för nåt år sen.Så nog är det många svensksålda bilar som har backats.tro inget annat!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Grodan.

Jag har aldrig haft problem att sälja den dagen jag vill då jag sätter ut ett pris i förhållande till folks uppfattning. Importbilar är billigare och då skall de säljas billigare. De som brukar gnälla är dem som köper billigt och sedan tror att de kan sälja dyrt.
Problemet är att många ser sina bilar som en investering!!! Vilket är helt fel (undantag finns). Bilen är en utgift och inget annat. Säg i vilket annat läge du skulle gå till banken och ta ut 6-10% av din investering varje år och kasta i soptunnan. Lägg dessutom till att man därutöver ger banken 10-15 000 i extra bonus (läs: reparationer) varje år.
Nä! Bilar är kostnader enbart. Accepterar man det så är det inga problem.
Jag betalar vad en bil är värd och tyvärr är det så pga av folks allmäna uppfattning att en importbil skall vara billigare, och då betalar jag mindre. När jag letar bilar så hittar jag i princip lika många import som är skumma som svenska. Med skumma menar jag inte enbart fusk med miltalet utan det kan vara allt mellan himmel och jord. Dokumentationen måste vara helt korrekt, det behöver dock inte betyda att en servicebok måste finnas (då du kan köpa nya på BMW) utan man måste kunna verifiera bilens historia och det som sägs.
Jag ringer till den verkstad i DE/SE som har servat bilen. Jag ringer den försäljare som har sålt den. Jag ringer alla tidigare ägare. Jag kolla med BMW central. Den här proceduren gör jag oavsett om bilen är SE- eller DE-såld.

De största gnällspikarna brukar vara de som köper SE sålt utan att kolla upp historiken för att sedan upptäcka att de har blivit lurade och det är då det börjar. I SE är det väldigt svårt att få myndigheterna att reagera medans det i DE finns i "folksjälen" att man skall vara ärlig. Av den anledningen så ser de tyska myndigheterna med stort allvar på dem som uttnyttjar folks godtrohet. I DE ljuger man inte om miltalet om man sätter det på kvittot. Skulle man däremot få ett muntligt löfte så kan man utgå från att det är fusk. Turligt nog så är de personerna lätta att känna igen då de brukar se ut, klä sig och finnas på samma ställe. Det som händer är att ngn köper en bil i DE och sedan skruvar den på väg till SE eller i SE.
Går du in till en BMW handlare i DE och det står xxxxx mil på mätaren så stämmer det.

Alla gnällspikar! Ge upp nu. Acceptera att importen finns, vilket är bra, och sluta att angripa de som köper import. Lägg Er energi istället på att enas mot de som fuskar.

;)

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.