|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
stefannorr |
Flåklypa m m tyskimportägare> som ja sa i tidigare inlägg,en tysk importerad BMW med full historik är lika bra som en sv såd,deja ville säga var att de är lättare än man tror att kolla upöp en import,men många köper var som helst o till vilka krönor som helst..i tyskland är de lag att de ska stå i faurziegbriefet(som man kan beställa i Sverige på alla importerade bilar) gratis!! om bilen varit krockat i tyskland..de står även sista ägaren eller tre senaste minns inte riktigt..så problemet är med import beror trill största del på köparen..vill du veta historiken eller gå på bilförsäljaren(som kan va allt från ärlig till rena maffian)..upp till dig! skillnaden mellanb o kolla en tysk o sv såld bil är väl att du kanske får ringa utlandssamtal o vara beredd på o ha en kompis som är något sånär kunnig i tyska..men dom som bara travar in på bilaffärer o köper utan o kolla historik dok m m kan ja ej tycka synd om... Sen om en bil som rullatr i Tyskland eller Sverige är i bäst skick avgörs nog mer av skötsel..service..vägsträckor /kort/lå¨ngkörningar m.m går ej generalisera där heller. tack för ordet..ps. ev stavfel beror på för mycke tysk importerad öl*L* |
|
Flåklypa// Jag byter hellre spindel-led 10 gånger än kör opålitliga bilar med halv taskiga motorer. ...och ja, jag har haft import, och jag har kört import och det var inget fel på mina bilar;) |
|
|
Grodan. Du vet vad länkarmarna kostar till en nyare BMW va? Om inte så kan jag ge dig en hint om att dom tillverkas i aluminium. :-) Motorerna är i regel evighetsmaskiner.....du läste det om kallstarterna va? :-) |
|
|
Grodan. Du vet vad länkarmarna kostar till en nyare BMW va? Om inte så kan jag ge dig en hint om att dom tillverkas i aluminium. :-) Motorerna är i regel evighetsmaskiner.....du läste det om kallstarterna va? :-) |
|
| Hmm, blev datastrul. Skulle skrivit att det Stefan nämner om att kolla historiken är så rätt. Det är lättare än folk tror och har man bara den på det torra är det inga problem. | |
| 10 länkarm är inte dyrare än en motor. Jag vet hur en BMW motor fungerar och jag vet även hur en BMW motor är när den inte fungerar;) | |
|
Vad är det som går sönder på motorerna då? Kallstarter, kortsträckor och snåla svenskar som servar bilen med billiga oljor och varannan gång gör inga underverk för motorer heller. F.ö kan man få en utbytesmotor till min 328 för 10-15000. |
|
|
Flåklypa// Är din bil import? ;) |
|
|
Ja. Den fungerar klockrent dessutom. :-) Det finns fördelar och nackdelar med både sv-sålt och import. Det ska man ha klart för sig. Jag avslutar detta nu.....du får ha fel ;-) |
|
|
Flåklypa: Håller med dej om kallstarterna men vad gäller vägarna på blev jag faktiskt negativt överaskad av den relativt usla kvalité som den stor tyska motorvägen höll. Väldigt långa sträckor med tvättbrädekaraktär alá essingeleden. // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
320-325 |
kan ju säga att det är värre med rost .... motorn är i regel svår att förstöra om man inte missköter den brutalt men rost är svårt att undvika här i sverige ... jag tycker nog att det är hugget som stucket ... = spelar ingen roll det finns nsckdelar o fördelar med bägge så det väger jämnt ...för min del . jag ångra att jag köpte min E30 svensksåld eftersom nu får jag tillbringa hela våren med att svetsa upp golvet byta framskärmar och all rost som är vid skarven hjulhusbaljan fram förar sidan ...seeegt . en tysklands körd hade garanterat varit i bättre skick allmännt. |
|
Adrenalin, Underbart reportage!!......... |
|
|
Jag fårstår inte att folk fortfarande har problem med importbilar, alla bilarna kommer ju från samma fabrik. Det gäller bara att hitta just den bilen man vill ha i det skicket man eftersträvar, sedan kan man ju skita i var den har gått tidigare...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Intressanta inlägg, men vill lägga till mina synpunkter. I dagsläget har jag en BMW 523-97, samt en 540-01 som kom till Sverige i fredags. Både 523 o 540 importerade. Vad gäller priset så är det idag inte så stor skillnad mellan sv. såld o importerad förrutom lite mer dyrare modeller, typ 540. Själv tyckte jag att den 540 jag köpte var outstanding gällande pris o utrustning, jämförande med sv.såld. Fick serviceboken faxad till mig o ringde ner till BMW-verkstaden för att kontrollera att servicen verkligen var utförd. Denna kontroll gör i alla fall mig lugn, men om någon vill hosta upp 50.000 till bara för att få den svensksåld....visst. I mitt fall var det en 70-årig läkare som hade haft bilen(ensam ägare), o den är pedantskött. Så säg mig ni som bara köper sv.sålt, varför ska jag hosta upp 50.000 till för att få en bil som är svensksåld? Kan tillägga att bilen är fullutrustad med TV,navi m.m....rubbet. |
|
|
Tommy Holm// 50.000? du tar att i. Du må ha din importerade bil nu och vara nöjd med den, men när du väl ska sälja den så märker du. Det första folk frågar är, ÄR DEN IMPORT? Sen ska dom ("köparna") rabbla upp för dig hur mycket billigare bilarna är i tyskland i jämförelse med det pris du begärt för din bil. Så helt smärtfritt är det inte och köra import. |
|
| Om du har svensksålt så rabblar köparna upp hur mycket billigare bilarna är i Tyskland i än högre grad! | |
|
Har nu inte läst alla inlägg men jag säger en sak, svenska bilar är inte bättre en import! Bmw är tyskt så den importeras ny till Sverige! Så importerar du en från tysklan blir den lika mycket svensk för det tycker jag personligen! Men Sen med mätarfiffel brukar det bli så att bilen i tyskland brukar inte vara tillbaka skruvade utan den skruvas tillbaka av firman som tar hitt bilen bara för att känna en slant! Så någonstans på vägen till Sverige skruvas mätarn tillbaka! Importerar man själv privat bilen så är risken rätt liten att man åker på skruvad bil! Sen bilar i tyskland brukar inte vara så rost angripna som i Sverige! MvH Bmw 4-ever |
|
|
haha, ni som säger: köp svensk sålt!!! Ni vet inte att svensksålda bilar är lika skruvade, kanske inte överlag men de är ett par stycken som är det, de ska ni veta. en svensk såld kan åxå va en "likbil". lycka till. hahaha |
|
|
Grodan. Vi gör alla som vi själva vill, även vad gäller bilköp. vad jag menar är att du förmodligen hittar en bättre BMW i Tyskland än i Sverige,då utbudet är bättre där. Även en svensksåld bil kan vara skruvad, så det är ingen skillnad mot import, dessutom börjar de svenska bilhandlarna nu inse att de måste ta emot importerade bilar om de ska hänga med i branchen. Till sist.....BMW tillverkas i Tyskland, så detta skitsnack om sv. såld är ju rent löjligt. Tommy |
|
|
Till sist.....BMW tillverkas i Tyskland, så detta skitsnack om sv. såld är ju rent löjligt. haha! du sa själv "sv-såld" inte "sv-tillverkad", viss skillnad :D Håller däremot med alla som är för import! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.