|
|
|
|---|---|
|
Min bränslepump säger upp sig vilken dag som helst så jag va på skroten idag och fick tag på en från en M3 -88 som enligt bmw skulle passa men det skiljde på kontakterna. Åkte tillbaka och fick reda på att min bil är tillverkad 87/10 och under perioden 87/09 - 87/11 så monterade bmw en speciell pump på sina modeller med en tryckregulator på. Tycker det låter lite konstigt men så kanske det är? Någon som vet eller har en bekant som råkat ut för samma sak som mig. sitter tydligen samma pump på alla modeller från 316 - M3 under dom två månaderna jag skrev tidigare i mitt inlägg. Hör gärna av er om ni sitter på en sån pump som är hel och frisk. //Marcus | |
|
Hur vet du att pumpen säger upp sig? Är det inte snarare reläet till pumpen som är kasst? |
|
svintoleffe |
På 87 jag har så sitter det nbågon form av vakumklockan elelr tryckregulator. MVH Leffe |
|
Tryckregulator finns på m-tronic systemet j-tronic är jag osäker på!!!!!! Vilket har du????? Länk |
|
| Funduro, det tjuter riktigt ordentligt om pumpen därför vet jag att den säger upp sig snart. Jag har motronic i min bil. | |
|
Jaha. Då vet vi ju det. En pump är ju inte billig, kostar ju över 2000:-. Hoppas du hittar en på skroten. Ring Ådalens bildem. De är auktoriserade BMW skrotare, kanske de har en. Tel.nr. 0612-12420. |
|
|
Okay, tack för tipset ... som sagt om någon vet med sig att dom har en så får ni gärna höra av er /maqe |
|
| Har 325:orna från -88 2 bränslepumpar? Kan tillägga att min bil är tillverkad 87/10 | |
| Har en -89:a, den har bara en pump. | |
| Okay, har hört att det ska va en pump i dom men jag blev osäker nu när förra ägaren sa att den va bytt för 2 år sedan och att bmw sagt att de va matarpumpen som va dålig på denna bil. Det vinande ljudet är under baksätet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.