AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
976

323 E36 ?

Jag söker info om 323 årsm-96, vaför heter den 323 när det är 2,5l motor? Vad är det för effekt o vrid i denna?
Är det nåt mer speciellt med denna modell,,, tycker den verkar va rätt ovanlig.
Orsaken till att jag frågar är att jag fick ett tips om en sån som var till salu, o vill veta mer om just den modellen.

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Anledningen till att den heter 323 är att BMW ville ha ett större hopp till 328. Det var också därför de sänkte effekten från 325:ans 192 till 170. Det är dock många som har uppmätt högre effektsiffror, bl.a. Teknikens Värld! Den har också samma tid till 100 som en 325. Skillnaden i övrigt är väl att den har alu-block och lite nyare konstruktion i motorn allmänt. Mycket trevlig bil, klart snabbare än 320 och som sagt jämnsnabb med 325.

//Thorssa
Ok, trodde det var nåt sånt. Men då har jag fått det bekräftat, tackar så mycket.

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Funderar också på att köpa en sån... hämta den från tyskland.
Bra bil? Något speciellt man ska tänka på?
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kan bara hålla med Thorssa, mycket trevlig bil, bra harmoni mellan motorn å automatlådan, M-Chassit gör att bilen känns oerhört välbalanserad även på halt underlag och med ASC:n urkopplad, har verkligen provocerat bilen hårt senaste tiden och kan bara konstarera att ..... ja jag vet fortfarande inte hur hårt man måste ta i för att tappa kontrollen.

Att se upp med e väl i vanlig ordning framvagnen :-)

// CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Visa användare
1.981
Thorssa
Adrenalin:Det går ;)

//Thorssa
Var och testade en 323ic -98 i veckan. Helskön bil, gick bättre än förväntat så nu är jag såld.

Nästa fråga, är 118k:- ett rimligt pris för denna bil med 7500 mil s-såld o en ägare?
Bilen är i perfekt skick sånär som några stenskott på huven. Helt orginal.
Visa användare
1.981
Thorssa
Ja det tycker jag. Jag gav 88 för min -96 som då gått 9600 mil. Den hade precis blivit prissänkt med 10000:- Så två år nyare och 2000 mil mindre gör väl att den hamnar där men då ska den ha rätt mycket utrustning.

//Thorssa
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är det någon har som har köpt min gamla 323i -96?
Visa användare
1.981
Thorssa
Reg nummer?

//Thorssa
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Foton i min profil.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Nehe det var det inte. FJW ---
Visa användare
1.981
Thorssa
Inte är det jag iaf

//Thorssa
Inom familjen har vi en 323i från 1996. Den köptes ny och har nu gått ca 23000 mil utan några problem. Det har varit, och är, en mycket bra bil. Den känns pigg och i förhållande till prestanda drar den väldigt lite bensin. Kan helt klart rekommendera en 323i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.