|
|
|
|---|---|
| Min 523 -98 har elektrisk mekanism för öppning av bakluckan (ej stängning). Vid öppning, dvs. när man trycker på knappen placerad på luckan, "hackar" mekanismen. Någon som känner igen fenomenet/har lösning? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På min sedan slutade funktionen med öppning via luckan att upphöra när jag tryck för hårt så att"gummiläppens" ena hörn åkt innanför kanten det påverkade microswitchen hela tiden vilket gjorde att jag bara kunde öppna med larmnyckeln knappen inne i bilen samt manuellt via låset.Microswitchen funkar bara som impulsgivare till ett relä för öppning.Plockade isär och petade tillbaka "gummiläppen sedan har det funkat som vanligt.Det är kanske inte samma fel men de hära microswitcharna eller brytarna ser väl inte direkt förtroendeingivande ut.De tycks kunna frysa också i samband med tvättning och kondens. Och det ställer ju till en del tok det också. Hasso |
| Hade samma fenomen på min tidigare. Enligt expertis är det elmotorn som har pajat, bara att byta. Problemet uppstår när man öppnar luckan fortfarande med handen på knappen. Man ska alltså flytta handen efter man med ett lätt tryck öppnat mekanismen. Personligen tycker jag då att det hade varit bättre att ha mekanismen kopplad till låset istället, det är ju en ganska naturlig rörelse man gör nu... | |
|
Har hört rykten angående förlängd garanti avseende detta fenomen. Någon som kan verifiera/dementera? |
|
|
Vet inget om den förlängda garantin men jag hade samma fel och det åtgärdade jag genom att köpa en ny motor á 450kr. Lätta att byta, men jag bände upp den trasiga för att lokalisera felet så det tog lite tid. Det sitter en liten plastskruv (spiral) som ska snurra runt och dra låsbygeln. Den spiralen hade gått av och limmningen höll bara 2 dagar. Så det var bara att byta. 98 kom det en uppdaterad "servomotor" som ser identiskut men ett annat artikelnummer. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
| Verkar bli motorbyte alltså. /Tack för hjälpen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.