|
|
|
|---|---|
320-325 |
hej jag kanske ska köpa spridare ... och dom flödar 214cc vid 3bar ... ´så jag undar om dom räcker till ett turbo bygge jag hade tänkt såhär m20b25 90´´komp orginal 8:8 nåt vanligt volvo turbo saab ic eller nåt 214cc spridare me 535lmm ... och 0,4-0,i ladd tryck progressiv bränsle trycksregulator vad tror ni om det .... 250hk är målet gärna lite mer .. säg vad ni tycker mvh 320-325 |
|
Hepp................... Jag är rätt säker på att det kommer att spåra ur och du vill ha mer effekt efter ett tag........ Jag har iofs spridare att sälja............ Trots att jag vill sälja (m a o skriver jag inte bara detta av den anledningen) så tycker jag nog att du ska sätta i större spridare på en gång... Allra helst om du ska köpa dina 214cc spridare... Gör som du tycker bäst........ //Jesper |
|
| 214cc är väl knappt något större än orginal? Sikta på 100cc till. På en sexa brukar man säga att spridarna räcker till samma antal hk som cc vid 100% duty alltså i ditt fall 214cc, inte tillräckligt. Satsta på större, sök inlägg finns säkerligen fler om detta... | |
320-325 |
okej tack grabbar för era svar ... mkt tacksam ... jag tänkte ett ladd på 0,4-0,6 kg eller bar eller vad man säger hehe.. ni fattar nog.. jag tror att 0,6 inte fanns me på min fråga.. men så ni tycker att jag bör satsa på minst 260cc ungefär helst mer .. kanske 300cc för att inte spridarna ska gå för fulla muggar om man säger så... |
320-325 |
Jesper_w .... vad har du för några spridare vad för pris...?? vi kanske ska ta det via mail.. min mail är bmw325rules@hotmail.com |
320-325 |
kom på en sak grabbar .... det ni säger stämmer inte riktigt.. vad jag vet så har min m20b25 6st spridare som flödar 149cc eller 146cc är ej säker men runt där .. o det gör dom vid 3 bar . MEN 149cc skulle då bara räcka till MAX 149 hk .. så det är nåt skumt jag har ju 170hk orginal eller är det skillnad på sug o överladd när ni snackar om att man kan säga 1hk per 1cc..?? |
320-325 |
vi snackar orginal spridare på m20b25 90´´ |
|
320-325: Man säger nog att cc räcker till lika många hk på en sexa för då har man en bra riktlinje med väldigt goga marginaler. Eftersom en spridare som pressas mot sin maxgräns inte klarar av att göra en fin dimma av bränslet så kan det vara en bra ide att ha större. Men spidarna brukar klara en del mer än 1.14hk per cc på en sexa. Sugmotorer suger |
|
| Blandningsförhållandet brukar inte vara samma vid turbokonvertering som på originalmotorn. | |
|
är intreserad att köppa spridare till en 325 tick ingen som har några som ligger å skräppar? maila i så fall :) kloko3000@hotmail.com Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.