AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.111

325-330Xi erfarenheter?

Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Ni som kör 325 eller 330Xi vad har ni för åsikter om köregenskaper o.s.v.? Med tanke på att de är högre än icke fyrhjulsdrivna, är de mjukare i fjädringen? Hur är framkomligheten i snö? Kränger de mer än "vanliga" e46:or? Hur är kursstabiliteten? o.s.v.

Dela gärna med er av era erfarenheter!

ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Är ochså intresserad av en 325-330xi så det skulle vara bra om några kunde berätta vad ni tycker.Sen undrar jag om xi finns med smg lådan.
Om ingen svarar så hänvisar jag till teknikens värld.
jag som har ett sjukligt bra minne av biltester kan referera T V.
-BMW har gjort en bra bakhjulsdriven vinterbil till en dålig fyrhjulsdriven vinterbil.
Detta förstås i jämförelse med andra awdbilar, har för mig att det var S60 AWD och några till.
En sak som låter positivt på pappret iaf är att bmw kör med 60/40 till bakvagnens fördel. Ingen annan gör det vad jag vet.
Borgar för fina sladdar när vinterrarcinghornen växer ut.
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Jag har läst flera tester av Xi i både AMS och Teknikens Värld, i vissa tester dissar dom bilen totalt medan dom i andra ger den mängder med beröm. Om man ska tro dem så har den klart bättre kursstabilitet på sommarväg än en 2WD, men usel kursstabilitet på dåliga vägar/vintervägar (!) och det låter ju inte så roligt, eftersom jag funderar på en Xi just för att kunna stå på ordentligt även på vintern ;)

Vore kul att höra vad Xi-ägare själva anser, nu när det varit snöstormar och elände en längre tid ...

Kj
23
Kjell T
316i M40 1989
R 100/7 1978
I vilka nummer av nämnda tidningar har testerna funnits publicerade ?

Kjell T
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Kjell, kolla här

Länk

och här

Länk

ni
19
nihtila
VOLVO XC70 - byter snart
Alla recensioner som folk hänvisar till är från 2000-2002, någon som vet OM det har hänt något tekniskt sedan det om man jämför med DAGENS försäljningsbilar?

Mvh Mika
Såvitt jag vet så har E46 samma fyrhjulsdrift oavsett årsmodell. Nya 3-serien (E90) får en uppdaterad variant, tror det är samma som nu sitter i X3.

Funderar man på att köpa en ny Xi kan det alltså vara idé att vänta ett tag. Jag har hört att 5-serien (E60) också kommer med fyrhjulsdrift snart, vet inte när eller vilket variant det är.
ni
19
nihtila
VOLVO XC70 - byter snart
jepp, rent mekaniskt är det säkerligen samma men hur är det med elektronikstyrningen, där kan man väl "förbättra/ändra" en del?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.