|
|
|
|---|---|
|
Ni som kör 325 eller 330Xi vad har ni för åsikter om köregenskaper o.s.v.? Med tanke på att de är högre än icke fyrhjulsdrivna, är de mjukare i fjädringen? Hur är framkomligheten i snö? Kränger de mer än "vanliga" e46:or? Hur är kursstabiliteten? o.s.v. Dela gärna med er av era erfarenheter! | |
| Är ochså intresserad av en 325-330xi så det skulle vara bra om några kunde berätta vad ni tycker.Sen undrar jag om xi finns med smg lådan. | |
| Om ingen svarar så hänvisar jag till teknikens värld. | |
|
jag som har ett sjukligt bra minne av biltester kan referera T V. -BMW har gjort en bra bakhjulsdriven vinterbil till en dålig fyrhjulsdriven vinterbil. Detta förstås i jämförelse med andra awdbilar, har för mig att det var S60 AWD och några till. En sak som låter positivt på pappret iaf är att bmw kör med 60/40 till bakvagnens fördel. Ingen annan gör det vad jag vet. Borgar för fina sladdar när vinterrarcinghornen växer ut. |
|
|
Jag har läst flera tester av Xi i både AMS och Teknikens Värld, i vissa tester dissar dom bilen totalt medan dom i andra ger den mängder med beröm. Om man ska tro dem så har den klart bättre kursstabilitet på sommarväg än en 2WD, men usel kursstabilitet på dåliga vägar/vintervägar (!) och det låter ju inte så roligt, eftersom jag funderar på en Xi just för att kunna stå på ordentligt även på vintern ;) Vore kul att höra vad Xi-ägare själva anser, nu när det varit snöstormar och elände en längre tid ... |
|
|
I vilka nummer av nämnda tidningar har testerna funnits publicerade ? Kjell T |
|
|
Kjell, kolla här Länk och här Länk |
|
|
Alla recensioner som folk hänvisar till är från 2000-2002, någon som vet OM det har hänt något tekniskt sedan det om man jämför med DAGENS försäljningsbilar? Mvh Mika |
|
|
Såvitt jag vet så har E46 samma fyrhjulsdrift oavsett årsmodell. Nya 3-serien (E90) får en uppdaterad variant, tror det är samma som nu sitter i X3. Funderar man på att köpa en ny Xi kan det alltså vara idé att vänta ett tag. Jag har hört att 5-serien (E60) också kommer med fyrhjulsdrift snart, vet inte när eller vilket variant det är. |
|
| jepp, rent mekaniskt är det säkerligen samma men hur är det med elektronikstyrningen, där kan man väl "förbättra/ändra" en del? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.