|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en bild på en e38 (eller annan bmw) med denna färg? Är det individual? Har sett en annons på en sådan, utan bild dock. Mvh Anders | |
Scheckheft |
Hej Har inte hört om Bostongrönmetallic. Kan (måste?) vara en individualbeställning. Här hittar du en förteckning över E 38 och färger: Länk Mvh Scheckheft ___ Länk |
BMW Kungen |
Bostongrön är en väldigt vanlig färg på E36, t.ex. 328 -97? svart eller bostongrön är typ standard. Här är en bild. [Länk Har dock bara sett en 728 som var bostongrön med begieskinn en gång. Mvh /// Kungen |
|
Min E38 är Bostongrönmetallic med sandbeige läder och den är inte individual. I mitt tycke mycket snygg när den är ren, men det är den ju inte länge i taget så här års. Mvh Björn Länk |
|
Scheckheft |
Hej balmgren: har du färgkoden till bostongrön? Har kollat på nätet + broschyrer men inte upptäckt att bostongrön skulle finnas med bland E38 färgerna. Något jag missat? Ska i såfall komplettera min lista. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Färgkoden för Bostongrön är 275. Det är inte speciellt ovanligt att bilägare inte vet exakt vad dom har för färg, många osannolika kulörvarianter kan hittas i annonsprosan. Jag skulle bli en smula förvånad om Bostongrön förekommer på E38. Jag skulle nog vilja ha VIN-koden eller se ett foto på typplåten på en sådan bil först. Tyska BMW har för övrigt cirka 300 grönmetallic E38 i sin databas för begagnade bilar och inte en enda är Bostongrön. Det utesluter iofs dock inte att det kan ha lackerats enstaka E38or i Bostongrönt, men det förekom som sagt var nog inte i de ordinarie specifikationerna. Mvh /Janne |
|
Scheckheft |
Hej Tack för upplysningen, Jan. balmgren: kan du dubbelkolla om det är bostongrön? Tack på förhand Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
balmgren bor i England.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
......och har sin bil där oxå. L |
|
|
Kanske såldes Bostongröna bilar där? Två bilar är fler än en.. |
|
|
Här är en Bostongrön E38:a Mycket snygg måste jag säga! Länk / Lazze Länk |
|
Scheckheft |
Hej Tack Lazze. Bara att komplettera listan. i mina broschyrer från 98 och framåt finns Bostongrön inte med. Kan man tro att färgen bara fanns 96 - 97? Nu är det säkert nån som kan visa en bild på en E38 från 98 i Bostongrön ... Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Weiis Här är en E-39 -97 som är bostongrön:Länk Länk |
|
|
Hej Jag misstänker/tror att Bostongrön specialbeställdes (Individual) till E38. Verkar ju finnas väldigt få. // Lazze Länk |
|
Scheckheft |
Hej Enligt denna annons är Boston Individualfärg: Länk Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Scheckheft: Ja, den ser ju faktiskt ut som Boston till skillnad från de tidigare exemplen, där E38:an i Göteborg är bekräftad vara Oxfordgrön och E39:an strax nedanför är bekräftad som Vermontgrön. Denna 735i Individual är väl den enda som någorlunda säkert kan identifieras som Bostongrön. Men någon standardfärg har det nog aldrig varit för 5 och 7-serien. Du får nog sudda i listan för standardkulörer :) Mvh /Janne |
|
|
Rättelse: Min är BMW-oxfordgrün-metallic och inget annat. Beklagar. Minnet är bra men kort. Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.