AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.366

Bostongrön e38

Någon som har en bild på en e38 (eller annan bmw) med denna färg? Är det individual? Har sett en annons på en sådan, utan bild dock.
Mvh Anders
Scheckheft
Hej
Har inte hört om Bostongrönmetallic. Kan (måste?) vara en individualbeställning. Här hittar du en förteckning över E 38 och färger:
Länk

Mvh
Scheckheft
___
Länk
BMW Kungen
Bostongrön är en väldigt vanlig färg på E36, t.ex. 328 -97? svart eller bostongrön är typ standard. Här är en bild.

[Länk

Har dock bara sett en 728 som var bostongrön med begieskinn en gång.

Mvh
/// Kungen
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Min E38 är Bostongrönmetallic med sandbeige läder och den är inte individual. I mitt tycke mycket snygg när den är ren, men det är den ju inte länge i taget så här års.

Mvh Björn
Länk
Scheckheft
Hej
balmgren: har du färgkoden till bostongrön? Har kollat på nätet + broschyrer men inte upptäckt att bostongrön skulle finnas med bland E38 färgerna. Något jag missat? Ska i såfall komplettera min lista.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Färgkoden för Bostongrön är 275.

Det är inte speciellt ovanligt att bilägare inte vet exakt vad dom har för färg, många osannolika kulörvarianter kan hittas i annonsprosan. Jag skulle bli en smula förvånad om Bostongrön förekommer på E38. Jag skulle nog vilja ha VIN-koden eller se ett foto på typplåten på en sådan bil först. Tyska BMW har för övrigt cirka 300 grönmetallic E38 i sin databas för begagnade bilar och inte en enda är Bostongrön. Det utesluter iofs dock inte att det kan ha lackerats enstaka E38or i Bostongrönt, men det förekom som sagt var nog inte i de ordinarie specifikationerna.

Mvh
/Janne
Scheckheft
Hej
Tack för upplysningen, Jan.
balmgren: kan du dubbelkolla om det är bostongrön? Tack på förhand

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
balmgren bor i England..

Två bilar är fler än en..
......och har sin bil där oxå.

L
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Kanske såldes Bostongröna bilar där?

Två bilar är fler än en..
Här är en Bostongrön E38:a
Mycket snygg måste jag säga! Länk

/ Lazze
Länk
Scheckheft
Hej
Tack Lazze. Bara att komplettera listan. i mina broschyrer från 98 och framåt finns Bostongrön inte med. Kan man tro att färgen bara fanns 96 - 97?
Nu är det säkert nån som kan visa en bild på en E38 från 98 i Bostongrön ...

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Weiis
Här är en E-39 -97 som är bostongrön:Länk

Länk

Hej
Jag misstänker/tror att Bostongrön specialbeställdes (Individual) till E38. Verkar ju finnas väldigt få.

// Lazze
Länk
Scheckheft
Hej
Enligt denna annons är Boston Individualfärg:
Länk

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Scheckheft: Ja, den ser ju faktiskt ut som Boston till skillnad från de tidigare exemplen, där E38:an i Göteborg är bekräftad vara Oxfordgrön och E39:an strax nedanför är bekräftad som Vermontgrön. Denna 735i Individual är väl den enda som någorlunda säkert kan identifieras som Bostongrön. Men någon standardfärg har det nog aldrig varit för 5 och 7-serien. Du får nog sudda i listan för standardkulörer :)

Mvh
/Janne
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Rättelse: Min är BMW-oxfordgrün-metallic och inget annat. Beklagar. Minnet är bra men kort.

Mvh Björn
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.