|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag har larm på min importerade 540 - 98 .. jag har dioden under backspegeln ... men den indikerar inget när jag låser , erller låder upp ... vad kan vara fel? ... kan larmet vara avaktiverat ....? Nicke | |
stefannorr |
Min blinkar runt om när ja låser,men inget när ja låser upp..tror de ska va så!? sv såld me BMW orginallarm. |
| ja.. det gör min med .. men dioden under backspegeln skall ju tydligen blinka också .. det gör inte min .... | |
|
...ingen som har nå förslag på detta? ... skulle behöva lite hjälp tack på förhand |
|
|
Kolla så att säkringen sitter i för kupe-skyddet. Min blinkade inte heller i backspegeln. Men efter jag satt dit den saknade säkringen så fungerar det. ///Coasthunter |
|
|
Prova att sätta dig i bilen och larma på. När du vrider om nyckeln, ska larmet gå igång. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tack coasthunter .. skall genast kolla det |
|
|
...en fråga bara innan jag letar ihjäl mig.. vart sitter den? .. nån koll på vad en heter på tyska? .. *ler* tack tack |
|
|
Jag vet inte var den sitter, men DWA brukar BMW kalla larmet = DiebstahlWarnAnlage Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hm min diod under backspegeln blinkar inte heller... Endast dioden på ovansidan av instrumentpanelen vid den "stora fläkten".. Ska båda blinka? / Matte!! |
|
|
Matte: E34 har larm dioden i stora gallret i mitten, E39 i "flärpen" till inner spegeln Det som ser ut som röd plast iunderspegeln i en E34 har väl med IR stryrningen av C-låset att gör om jag inte missminner mig.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Okej! Då vet jag.. Larmet funkar iaf inte. Låter inte bara blinkar. Är väl larmhornet som gjort sitt.. För det finns väl ingen säkring för själva hornet/ljudet...? / Matte!! |
|
|
MatteKing: Jo, på E32 (och troligen samma på E34) är det i alla fall en separta säkring för "ljudet". På min 750 är det samma som till radion, tror det var nr 10. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag får kolla upp det! Det står väl troligen på tyska så vet någon vad radio heter på tyska? Hade tyvärr inte tyska i plugget.. / Matte!! |
|
|
... snälla .. ingen som vet vart/om det finns en säkring för kupé-skyddet? .. Tack på förhand |
|
|
den visar att dörren är öppen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.