AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
975

Hur mycket kostar nya bromsbelägg?

undra hur mycket man får betala om man lämnar in bilen (e34) på verkstan och skall byta bromsbelägg?! arbete, materiall och moms inkluderat...

MVH Axel
-BeeMWe-
Jag kan göra det åt dig för nästan ingenting :)

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Beläggen kostar ca 550kr innan eventuella rabatter hos BMW.
(billigare än hos Mekonomen!)

Det är ganska lätt att byta själv (kolla under mekartipsen), men en verkstad fakturerar nog minst en timmes arbete, kanske mer.
En auktoriserad verkstad tar nog någonstans mellan 850-1300 kr/timmen beroende på var i landet det är.

Så du landar kanske på 1500-2000kr ungefär om du bara skall byta beläggen.

Om du skall byta skivorna med, tillkommer kostnaden för dem (ca 650kr/st) och lite mer arbetstid.
I såfall är det nog närmare 4000kr totalt.

Ovanstående gäller bara för byte på framaxeln!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det är oftast bäst att söka sig till en icke auktoriserad verkstad.Skiv byte fram på min 200:- Framdämpar byte 900:- Bromsklossar 150:- runt om.

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
Ehh...Byta bromsbelägg runt om för 150:- är ju väl optimistiskt. Med tanke på att det tar ca 30 min, finns väl ingen seriös bilverkstad som ligger på 300:- i timpenning?

/Callo

//Calle
Callo
Tror du mig inte?den verkstad som jag anlitar är jäkligt seriös,du kan komma hit upp så skall jag hänvisa dig till verkstaden så skall jag ordna ett bra pris åt dig också.Och egentligen så var det ännu billigare för jag böt arbetet mot varor från min firma som motsvarade 150:- i kundpris.

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.