|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är detta ett överpris? Länk Utbudet av begagnade 320dT är ju inte så vansinnigt stort vilket borde leda till att priserna ligger lite högre, å andra sidan kanske inte marknade för dessa dieslar är så stor vilket borde leda till att de är svårsålda -> priset sjunker. Resonerar jag knasigt? /Matte | |
|
Litet kring dieselmarknaden har diskutterats har: Länk Kan saga att jag kopte en 320dT-00/05, 5500 mil utan skinn och 17" men ovrigt samma utrustning i Oktober -01 for 200000 privat. Litet beror det pa nar bilen tagits ut, men for en om vi utgar ifran att bilen ar 3 ar gammal tycker jag att priset ar ngt i overkant for denna bil. Beroende pa nar under 2001 den ar uttagen, hur fint skick den ar i och du vill ha 17" och skinn sa kanske du skall sikta pa att betala mellan 170-180'. |
|
|
Jag har sålt två BMW dieslar sista halvåret, en 320dT -00 och en 530dAT -01. Ingen av annonserna har orsakat telefonkö eller överfull mejlbox, ca fem stycken intressenter per bil, men bägge såldes inom två veckor till strax under begärt pris. Mao, ganska liten marknad, både utbud och efterfrågan, gör att priserna är rätt stabila på vettiga bilar. Jag tycker den du länkar till ligger ganska normalt i pris hos bilfirma, ovanligt lite mil för en treårig diesel samt svensksåld är ju ett plus för många, dessutom är den ju trevligt utrustad. Jämför med den här Länk det kan man kalla överpris... /T |
|
|
Rättning! Skulle ju vara den här i länken ovan Länk /T |
|
|
titan8: Du lyckades fa din bil sald ratt sa snabbt i alla fall. Det var val den vi diskutterade i lanken ovan! Jag kan halla med om att priset ar ratt sa normalt for att vara hos en bilfirma, men eftersom bilen saljs for kunds rakning sa lar val inga garantier inga vilket borde sanka priset en del. Det var i alla fall mitt resonemang. |
|
|
Helt riktigt oreo, jag missade texten "för kunds räkning"... Jo, 320d försvann utan problem, detsamma gällde e39 530d som ersatte den en kort tid. Jag tycker rent personligen att bilen vi diskuterar är rätt dyr och kan råka ut för ganska stor värdeminskning iom att det är "gamla" modellen och låga mil är ingen garanti för bra betalt på en bruksbetonad bil som 320d. Jag betalade drygt 180´ för min 320d med ca. 9kmil i dec. 01 hos BMW handlare med 1 års europlus. Då var det OK, men jag skulle inte betala 180' för "samma" bil privatsåld idag... Nu blir det diesel av simplare märke en tid för min del, då husköp kräver ekonomiska omprioriteringar. /T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.