AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.173

BMW COUPÉ , vinter och en sidoruta som har fuckat ur! Hjälp?

ho
8
hogfeldt
320 Coupé 95
Jag hade en riktigt dålig dag i går.

Efter att ha sladdat in i en snövall som jag inte lyckades komma loss ur så stannade en snäll bil för att hjälpa mig. Då personen som skulle hjälpa mig dök upp på min höger sida, skulle jag dra ner rutan för att prat amed honom. Då kom ett missljud från rutan, som inte lät sunt. (OBS: det var ingen synlig is på rutan)

Försökte därefter att trycka upp rutan men den var låst. Väl loss ur snövallen så tryckte jag på knappen igen och lyckades få upp rutan, även denna gång med ett missljud.

Nyfiken och dum som jag var testade jag att dra ner rutan igen, det gick en bit men inte mer. Försökte då att få upp den men det gick inte. Klev ur bilen och drog lite i rutan och den gick att flytta uppåt och åt sidan. Höll på i tio minuter, rätt som det var lät det som om något lossnade inne i dörren. Drog upp rutan för hand och försökte få den så tät som möjligt inför natten. (Obs när jag sätter rutan i ett läge så stannar den där, så den kan ju inte ha hoppat ur hissen?!?!?)

Nästa dag (idag) när jag sitter och åker i bilen och det läcker in lite luft från sido rutan. Testar jag mest för skojskull om det går att få upp den med knappen. Rutan går upp och är nu tät. Även denna gång lät det inte 100% sunt. Nu vågar jag inte öppna passagerarsidan i räddsla av att rutan inte sen skall gå upp då jag stänger dörren. Vad skall jag göra? Ringde BMW och dom ville ha in bilen över dagen 2 timmar beräknade dom. Noway José! Svindyrt blir det. Motorn fungerar ju och rutan sitter fast men var kan flet vara?

Fuck the World
Har man pajjat nåt så får man laga det själv eller lämna in det till reparatör....så é det bara.

Lider med dig då jag vet hur det känns....hade coupé förra vintern och råkade ut för liknande fel men på min så stannade den bara helt i nästan helt nergående läge...som tur var var det bara säkringen.
ho
8
hogfeldt
320 Coupé 95
Jovisst, det vet jag väll. Min fråga var snarare om någon kan tänkas veta vad som är felet.

Fuck the World
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Är ju inte helt omöjligt att något har fryst i dörren. Är ju inte så svårt att öppna upp insidan på dörren och kolla.

///Jesper

BMWCS #5494
st
351
stoffe69
328ci -00
kan ju vara glidklammorna som sitter där som e rätt vanliga att dom går sönder. kostar inte mycket att köpa ny
Den här låsbygeln med knappen till uppånerstängaöppna knappen kan ha glidit in lite eller ? hända så på min.. det blåste in som fan...kunde köra upp rutan,tätt då... sen öppna man dörren en sväng,rutan åker ner...kliver in igen...drar iväg..det blåser...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.