AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.156

Vilken BMW saknar ni?

Sida 5 av 5
vafan hände? iaf...

Tretretti:
Det garaget skulle man inte tacka nej till he he.
Ee jag fick inte E38an såld tyvärr och jag hade ingen lust att sänka priset mer.
Får behålla den ett tag och ta värdeminskningen. Tror inte d ska vara några problem så länge en saftig reparation inte dyker upp men det är ingen större risk. Allt e redan bytt. ;o)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Vilken BMW jag saknar ? M1an som inte står i mitt garage...

- G -
Tigerr
..den M5 som jag inte har.? och gamla modellen av 6serien.. grym bil..
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
Ännu vassare dieslar.. kommer väl iof.. Mugge: diesel är INTE bara för last bilar!!

Det fräckaste med Diesel är att man ser röken när motorn tar i!!=)
Tigerr
Lindqvist: en kompis tittar lite på en ny mb 300.. med dieselmotor. han säger att den har 800nm vrid.. det är väl mer än en lastbil.? det jag vill fråga är - är nya diselmotorer lika starka/bra som han försöker påskina.? låter som de skulle vara bättre än bensinmotorer nu..
Tigerr.

Din kompis har ingen koll, eller så snackar han skit. För det första så finns ingen MB 300 med dieselmotor. För det andra så har MB 320CDI 500 nm i vridmoment.

Sant är däremot att nya dieselmotorer är otroligt starka, och åtminstone ifall de kommer från BMW - väldigt trevliga på alla sätt och vis! Man kan inte säga att "En dieselmotor är bättre än en bensinmotor" - för det skiljer sig från motor till motor. I fallet BMW E60 så hade jag dock inte tvekat att välja en 530dA framför en 530iA, om det inte vore för den höga skatten på dieseln.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Just nu saknar jag den snygga BMW-modellen. Jag vet att de har funnits och jag hoppas att de kommer tillbaka. Då ska jag köpa en sådan.
Saknar bensinturbo (men det kommer säkert snart när de flesta konkurrenterna erbjuder bensinmotor och överladdning i kombination)

/Simon
Du är snart ikapp mig med antal inlägg bjoerck!

/Simon
Mr
12
Mr.M
E61 525iA -04
En E61 M5, vore väl inte så dumt ;-)?
En BMW med 3,2-3,5l rak sexa med dubbelturbo vore en kalasmotor, skulle dessutom visa att bensinmotorer också blir rejält kraftiga när de överladda, jämförelsen sugbensinare och turbodiesel är mycket orättvis enligt min mening.

/Simon
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
M5:an med V10:an är på väg... så jag vet inte om det kan bli så mkt bättre.... För att bräcka den får man överladda ett tag... ett bra tag.. så keep suckin BMW ;)

__
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Något som inte vore fel i den kommande treserien är ett lite mindre hopp upp till M-modellerna.
I nuvarande E46 lineup är ju skillnaden i effekt mellan 316 och 330 116 hk. Skillnaden mellan 330 och M3 är ju 112 hk, eller nästan exakt lika mycket.
Hos E36 var ju effektskillnaden mellan 316 och 328 också ungefär lika stor som mellan 328 och M3, eller t o m ännu större.
En 3-seriebil som lägger sig någonstans mitt emellan ersättarna till dagens 330 och M3 skulle sitta fint.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nockenwelle: En 345 med 333 hk:s 8:an vore ju då en hit! Skulle då vara en riktigt snabb komfortabell 3:a som också skulle kunna fås i Touring... =) Sen så får M3 och M3 CSL ta hand om de riktigt sport törstiga... =D

__
Länk
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Jag saknar en 1serie med fläskigare motor än 120. Antingen en sexa på 2,2-3,0 liter eller turbo i nuvarande 4an. Jag vet att turbo är bannlyst i bmw, men faktum är att jag körde en ny Audi A4 1,8T med 190hk precis innan jag hoppade in i 120in. Bmw 1serie spöade Audin med hästlängder vad gäller körglädje tack vare shassiet och balansen. Betydligt tystare och stabilare med trots att den är mycket mindre.

MEN!
1,8T motorn var i en helt annan division. I en bil som 1serien skulle jag dessutom stortrivas med det underbara turboljudet och suget från 2000rpm.

Den perfekta bilen för mig blir alltså en coupémodell av 1 serien (kommer den heta 2serie tro?). Med en liten rak sexa på 2,2liter och turbo!! Fatta så mysigt ljud i denna extremt körglada och bekväma lilla pärla. Fanns den modellen idag under 300,000 strecket hade jag beställt en på stört!! Inget snack om saken.

En 3serie med v8. Bmw var ju på gång med sin 3liters v8 så varför inte trimma upp den litet och trycka ner den i 330:in?
Kanske kommer nu när Audi har sin?

Och sen vore det kul med en X3 cab...
Norma
1602 saknar jag, ska nog köpa en till ngn gång
jo
12
johan 79
528 iat -97
Jag saknar en e34 CI, tror den skulle göra sig mycket bra i det utförandet!

/ Johan Länk
johan, kolla denna!: Länk

___
Missa INTE konbaneträffen i H-fors den 5/9 Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.