AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.159

Vilken BMW saknar ni?

Sida 3 av 5
Skulle vilja ha en BMW 2002 retro som VW Beetle.
Iof kommer nog nya 2-serien rätt nära men den lär inte få singelstrålkastare.
MrMarsupilami:
Coupe versionen av 1-serien kommer ju att heta 2-serien. M2 funkar ju utmärkt!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Som Haglund och Clubsport är inne på!

EN M2 CSL med 2,0-2,5 Liters Rak fyra på runt 200-250 Hk! Med designen som visades förra året i nån tidning! Om det var Teknikensvärld eller Auto motor och sport som hade bilder på den ifrån nån messa! Var en Cabriolet då.. men den hade passat kanon fint som Coupe med den urfina Hajfronten! Den var väldigt E46 inspirerad med uppfräschad och mera retro BMW! hoppas nån mer än jag minns den!

Sen så har jag som förut återigen velat få se en M5 E61, Touring då!!

För då har man en riktigt Familje bil (M5 E61) och en bil för banan (M2 CSL)! Så tills dess väntar jag... =D

__
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hette verkligen motorn i McLaren F1 P83? P83 beteckningen på fjolårets (03) BMW motor som satt i WilliamsF1an.
Såvitt jag vet heter motorn i McLaren F1 s70/2 (och s70/3) och är en vidareutveckling på s70 som satt i 850CSi.

/Micke
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Låter mer logiskt ja. Tack.
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
En M7L E38. Med rejält busigare motor än M5 (550-600 hk eller liknande). Lite för att piska MB som ju bara verkar stoppa in jetmotorer i sina bilar. Men framför allt för att E38:an har så ruskigt fina linjer! =)

/Berga
Visa användare
879
mageng
528iA -99
7-serie touring
Retro 3,0 csl (typ nya ford mustang mm)
z4 M-coupe

Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte!
H&
126
H&M
645ci -04
Jag är nog den enda men en fet BMW pickup, så man kan köra crosshojarna med stil =)

Hälsningar Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
xDrive på alla frånochmed e39/e46 och framåt tack :-)

Helt frälst efter att ha kört x3 ett tag på vintervägar.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Jag saknar min M6:a med b36 motorn... och sen tycker jag att det är skitsynd att E30 M3 inte finns i 2004 års modell. fan va gött att kunna köpa en sådan flång ny, 0 mil, 0 rost, INGEN annan än just JAG har kört den.

Föresten så skulle E21,E24,E28,E30 oxå gå att köpa nya...

Med andra ord är jag född 20 år för sent...

Jag saknar E31! Drömmen är samma som Cannonball: att kunna köpa en sån splonkers ny, jag antar att jag också är född för sent... :-(
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BoogieElvis:

Jag trodde du skämdes över att vara BMW ägare ;-)

4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om jag fick Bestämma så skulle BMW:

* inte ha några diesel motorer what so ever, diesel är till för lastbilar!!!!!
* ha minst 6cyl.
* bara 3-serien finnas i touring format
* M modell och touring hör inte ihop.
* ge Bangle en Kia Pride som tjänstebil....
* Automat skulle inte kunna kombineras med ngt som har M att göra.... tex M paket eller M-ratt
* lyssna på vad folket på forumen tycker om kommande och gällande modeller

Mugge: Ja, men på den tiden E31 tillverkades fick man inte samma associationer till märket som man får idag... :-)

Sen skulle det väl vara lite problem för tillverkarna att lyssna till vad vi säger på forumen, merparten av det som tycks här involverar ju minst två rudimentärt olika synpunkter, BMW AG skulle ju få dissociativ identitetsstörning för mindre! ;-)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Nja, inte direkt... ett företag som lyssnar på sina kunder, kan helt enkelt inte misslyckas... du vet efterfrågan styr utbud..

Jo, jag pluggar ekonomi, så efterfrågan och utbud är jag bekant med. Liksom preferensstyrning, diffrentierad segmentering och strategisk positionering, ibland styr utbudet efterfrågan...
Men visst har du rätt i att ett företag som lyssnar på sina kunder inte kan misslyckas, men vad gör man när alla kunderna vill olika saker? :-)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Man får göra sitt bästa och erbjuda så mkt av det som kunderna vill ha i form av tillval.... eller så får man sortera ut det man kan och tycker låter möjligt....

tex... om många vill ha 4 hjulsdrift så introducera fler iX modeller...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.