AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.165

Vilken BMW saknar ni?

Sida 1 av 5
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag saknar en 4WD M5 Touring, gärna i E60 format. Vi får se om det kommer ngn.

;)

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Jag saknar att BMW inte har 4wd som tillval på sina modeller.
En 4wd 5-serie touring viil jag också ha fast för mig räcker det med en 525a.

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Saknar ingen BMW, tycker däremot det finns några modeller för mycket på programmet. (x3,x5)

Om man älskar 4wd kan man ju alltid köpa en dkw.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag saknar en supersportbil a'la BMW. Men jag tror att en sådan kommer snart....
Inte för att jag har råd med en, men.... :)

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Saknar en M5:a med automat.

///Jesper

BMWCS #5494
volw: BMW MacLaren F1 startade supersporttrenden och den är väl lika mycket BMW som Mercedes SLR MacLaren, eller kanske inte riktigt om jag skall vara ärlig ;)

Jag förstår vad du är ute efter och jag har inget emot en bil baserad på F1-motortekniken (eftersom BMW har de starkaste motorerna om jag inte är felinformerad). Sedan att man inte har råd för man se som en bisak i sammanhanget ;)
Det stod en SLR MacLaren utanför ett hotell här i byn i veckan.Det stod någonting om testbil på den.Mercedes brukar vara här i trakterna och testa så man har fått dregla lite.

_______
Min:Länk

---
Lass dir raten trinke spaten
E46 M3 sedan
E46 M3 touring

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag saknar en bil mindre än E46 med samma inriktning som M3 CSL. Alltså en bil på ~800-900 kilo med en motor med samma karaktär som M3 CSL fast inte nödvändigtvis så mycket effekt.

Tycker de borde snegla lite i backspegeln och kika på hur de byggde bilar förr i tiden.
La
16
Laurén
320i -88
Jag saknar BMW:s gamla chefsdesigner...:)
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
1602
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Håller med Haglund, låg vikt vore verkligen önskvärt. Gäller inte bara BMW i och för sig, men det är ju BMW man helst vill ha :-)
Skulle också vilja ha E46 M3 sedan, med bra ljudisolering. Jag kan leva med stötig fjädring, spårkänslighet osv, men inte med hög ljudnivå.
Sedan vore det inte fel med en modern uppföljare till M1, fast jag skulle inte ha något emot aatt ha den ursprungliga M1 i mitt garage heller.
M3 och M5 touring! Finns ju dock Alpina...så någon jättesaknad rör det sig inte om, tycker mest att det vore coolt!

Hoppas det kommer en M1, så bör Haglund få sin önskan uppfylld :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
På min önskelista står en 545Xi Touring. Man har ju haft E46 orna med drivning på alla fyra ett tag nu så det borde vara dags för detta eminenta tillbehör även på E60 enligt min uppfattning.

Och jag måste ju kontra till Brogren vad det gäller 4WD: Tycker det är en självklarhet att även BMW i likhet med de där bilarna med 4 ringar i nosen erbjuder 4WD på alla modeller.
För min egen del som tillbringar rejält många mil på vägarna varje år anser att det är ett extremt bra hjälpmedel vid snö och halka.
Det är tyvärr inte alla gånger man kan undvika att ge sig ut/fortsätta färden i dåligt väder och den extra marginalen som 4WD ger är en fin försäkring för att ungarna ska få träffa farsan igen.
M1 och Z8 reborn. En superbil i M1 anda och en Z8 i det ultimata cabriolet andan.

CoolBlueM3Cool: menar du att Mac Laren F1 har något med BMW att göra? på vilket sätt?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

däremot så saknar jag inte 1-serie: onödig bil som kommer att vattna ut BMW image...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Z3c: I McLaren F1 sitter det en fet V12 som det står BMW på...

/Micke
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Z3c 4 ever: Maclaren F1 har en BMW motor.

///Jesper

BMWCS #5494
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Nya e21or :D

En Honda S2000 fast med BMW emblem :o
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Z3 coupe är ju den snyggaste modellen hittills så nånting åt det hållet skulle jag gärna se snart...

X3 känns för mig riktigt fel, det känns inte som en bmw. Högst personlig åsikt. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.