AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

Bakrutetorkaren har fått frispel...

52
14
525ixT
525ixT -93
Min torkare på bakrutan har fått frispel. När jag bara ställer den i läge för intervall går den ett bra tag för att sedan stanna där den har lust. Ganska så irriterande. I övrigt funkar den som den ska, spolning och så. Men det är just att intervallen är borta och att den stannar när den får lust. Jag har inte börjat felsöka ännu då det är kallt att stå ute. Sedan så är ju detta forum det som ger mest, så varför frysa i onödan ....

/ Mats
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det sitter några reläer bakom klädseln på högersida under bakrutan har för mig ett av de är till intervallen..du når dom inte från luckan vid spolarbehållaren utan måste ta bort klädeln vilket är lite puligt..
Jag hade exakt samma symtom på min torkare bak och fick tipset att kolla reläet bakom klädels........

men ack vad jag bedrog mig.

Det var kabelstammarna till bakluckan som hade gått av. sedan jag hade fixat det så fungerade den helt normalt igen.

Jag tror att det beror på att när kablarna går av så blir de fintrådiga koppartrådarna inne i kablarna som nystan just där kabeln har gått av och då får man alla möjliga lustiga fel när det blir kontakt mellan kablar som det inte är tänkt att det skall vara kontakt mellan.

Ett tips som är 99% säkert. Kolla kabelstammarna.

Det finns jättefin silikongimmibeklädd försilvradkoppar kabel hos
Länk

lycka till
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jo..även jag har fått byta kabelstammar till luckan..men det brukar vara mer fel då än just intervallen..
52
14
525ixT
525ixT -93
Tack för tipsen. Jag ska börja med att kolla om det är något relö. Men det kanske mest troliga är kabelstammen då min defrost på bakrutan inte har fungerat på några år.... Annars får det bli en så'n där kabel.
Så här ser det ut bakom klädseln. ---> Länk ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
gt
2.766
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kabeln till bakrutevärmen ligger inte i stammen den ligger ensam bredvid stammen på vänster sida med en skarvkontakt alldeles innanför gummigenomföringen i sidan ..finns lös på BMW 61128355153 kostar 304 kr netto..de stora stammarna på var sida ligger på 996 st netto 9 sladd i ena 16 i andra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.