AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.601

åkte impreza idag...M3:an känns slö...

Sida 1 av 5
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tjena.
Åkte idag i kompisens nyköpta impreza Gt med 220hk ca.

Måste säga att den gick riktigt bra...

De känndes så i allafall..kollade hastighetsmätaren när han drog från 0-130ca..och satan..känns som M3:an inte hänger med..

Åkte på stor pisk av en impreza på båberg i höstast så de känns inte bra...(spann bort mig förvisso)..

Nu har jag kört volvo 740 automat ett tag då i o för sig:)
Så de kanske e lite fartblindhet...

Men vilken skön bil...och vilket fäste..och turbo kicken var väldigt skön....

Den gick betydligt bättre än saab 9000 areo och audi s2 avant i allafall....

Så, M3 och bmw vänner...kändes de rätt eller piskar jag honom??

Ska tilläggas att ni kan jämföra min med M3 3.2!!

///M3
Till 100 får du nog pisk om du inte är riiktigt duktig att spaka, men efter 100 har den inte en chans. Jag har kört jämnt med en Impreza 150-200+ med min 328, så så snabba är dom.

Jäkligt roliga bilar ändå.
Vet av egen erfarenhet att det är grymt svårt att hänga på i starten, kanske är jag som e en dålig förare i och för sej för det kommer säkert att komma nån kommentar om de. Men i farter över 100 har en impreza inte mycket att säga till om.

/Andreas
Flykåpa hann visst före, känns som om mitt inlägg vart en liten upprepning av hans :)

/Andreas
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
En standard Impreza (218) bör man ta i starten på torr & fin asfalt(med bra däck). Visst sticker den iväg lite just i början men i slutet på 2:ans växel bör man ha kommit om med en hyffsat bra start. Visst kan det ju hända att man gör bort sig i starten men när 3:ans växel sätts in så är Imprezan långsam i jämförelse med 3.2:an.
Agge
Har racat mot en Gt från stillastående till ca 100 km/h, och tog han med ca 2 billängder.
Har även åkt med i kompisens Wrx -01, var inte speciellt imponerad av accelerationen. Visst, den gick ganska bra, men långt ifrån M3:an tycker jag iaf.

Mvh
//Agge

An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Ibland är det rätt så roligt att läsa här på forumet,, typ ingen Bmw ägare blir frånkörd av något annat bil märke,,
Spelar ingen roll vilka bilar dom kör emot.
M3 ägare är nog värst dom har aldrig blivit frånåkta.
Hehe keep on going ,,
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Nu hör det ju till saken att Impreza inte är så jävla snabb som många tror. Om man ser testresultat från tex teknikens värld så kan man ju fås att tro detta. De körde Impreza Gt 0-100 på 5,9 s, och BMW M3 3.0 på 6.0 sekunder. Men Nästa gång de testade Impreza så var den visserligen snabbast till hundra av de bilar de testade då men i alla farter över hundra fick den spö av Saab 9-3 aero.......Övriga bilar var tex 325ti och Octavia RS. Men tittar man bara 0-100 så höjs ett och annat ögonbryn. Men att Impreza blivit så popular berodde på att man får vansinnigt mkt prestanda för pengarna, den kostade ju inte mer än drygt 220000:- ny, och är en väldigt brutal kärrra för dom pengarna.

/B

Det skiljer 100 hk till M3:ans (3,2) fördel jämfört med en std Impreza, då är det väl inte konstigt om man som 3,2 ägare antar att man kör ifrån en Impreza i hastigheter över 100km/h där fyrhjulsdriften på Imprezan dessutom äter effekt?

____
Reach the door with a breath and a scream.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Hur många gånger som helst har det här i forumet tagits upp prestanda siffror till andra bilars fördel,,,, men det accepteras inte dom blir fortfarande omkörda av M3.... :-)
Menar inte att man blir omkörd av en Impreza 100 kmh -->
Helt allmänt menar jag,.
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Min farsa har haft en impreza GT och dom är nog rätt lika upp till 100km/h.. Men 100+ så drar m3an imprezan rätt lätt.

Min Bil: Länk
Jo självklart så spårar en hel del trådar ur, tyckte bara att den här tråden inte gjort det (Än kanske ;) )

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Kan bara hålla med Anders. Det e mycket självförtroende hos bmw ägarna i allmänhet.
Jag precis jämt med en M5 3,8 0-170 km/h med min förra bil (chippad 900T-95) och hade inga problem med vare sig 540 eller impresorna (över hundra). Men snart dyker det väl upp någon M5 ägare som har rejsat med någon annan chippad 900/9-3 och vann med flera billängder till 170 km/h... Eller kanske någon 540 ägare som tänker hävda att dom minsann aldrig fått stryk av någon saab...
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
LexCom

När jag läste den här tråden satt jag bara och väntade på den första som nämner att han minsann kör om M-bilar med TRIMMAD TURBO-motor. Det slår aldrig fel!! Det finns MASSOR av trådar av det här slaget. Den här tråden kommer också att balla ur med jämförelser av chippade Imprezor och SAABar som äter M-bilar till frukost. Tragiskt...
LexCom

Jag har dragit en kompis 9-3 som var lite småtrimmad med ett par billängder upp till 170km/h med min förra M5 3.6, saaben snabbare till 100, sen tog det stopp (rullande start).
Bara tänkte skriva för du eftersökte ju det....
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
min bil är snabbast...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Aldric
Jag har blivit frånkörd av en Volvo 340 med Volvo B230 Turbo spis, och jag hade ändå en 318i med annan kam.

I förrgår lyckades jag dra jämnt med en Sierra 2.0i!

Så det ni!

(tänkte bara vända lite på steken ...)

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
allvarligt så tilltalar inte en Ipreza mig så mycket, o defenitivt inte 4-hjulsdrift...
men d hade vart kul o testa en...

Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Nä MIN! ;)

///Jesper

BMWCS #5494
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
>>Mikren-6, Jag försöker inte bevisa något. Men det finns faktiskt bilar som e snabbare än BMW. Men det kan man inte tro när man läser här på forumet!

>>Sandgren, Jag tror dig inte! Men du behöver inte gå in närmare på det för jag bryr mig inte heller. Jag kör själv bmw idag och det e en utmärkt bil... Prestanda e inte allt!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
>LexCom, håller med dig, prestanda är bara en liten del i ett bilval/ägande.

En del köper mycket hästar, en del köper "bil som ska vara respektingivande". Det är inget för mig. Jag väger in det mesta i ett bilköp (utom kanske ekonomi =/ ) och dömer ingen som resonerar annorlunda. Sen ska man väl få jämföra sig om o om igen om man känner för det... Klart att prestanda kan vara intressant men det kan oxo bli lite tjatigt... Så va säger ni?, ska vi mötas halvvägs;)?

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.