AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
447

Service

enZzo
Känner nån till nåt bra service-ställe i Malmö-trakten för BMW med sjyssta priser (bortsett från Förenade) ???
Ohlsson
Autosport i Limhamn!
enZzo
Ja, men jag hörde att BMW tog in deras auktoritet för att de använde piratdelar istället för BMWs äkta reservdelar. Det känns inte bra att lämna in sin bil till en sån.
Crusty
Har du hört med Need for Speed???

"The Blue BMW"
enZzo
Har någon här erfarenhet av Need for Speed ?
ma
11
mackanm
BMW 520i Touring -96
Jag har precis pratat med Autosport och de använder originaldelar från BMW!!

Mackan
Enzo: Jag frågade tidigare på forumet angående NFS. Jag fick flera positiva svar, som jag har förstått det så drivs stället av en Tobias som tidigare jobbat på Förenade bil. Så de verkar bra.

Autosport i Limhamn lär också vara bra. Jag brukar själv anlita Förenade Bil på Jägersro (Fosie) dvs gamla Wendels. De tycker jag gör ett bra jobb och är således nöjd med dem.

Undvik Förenade Bil Centrum på Tullgatan/Ö Förstadsgatan. Mitt intryck av dem och vad jag hört från andra mer tekniskt begåvade är att flera av mekanikerna verkar synnerligen opålitliga och okunniga. Dessutom har de en kundmottagning som skulle få vilken gammal Sovjet-läkarmottagning att skämmas...
Jag har varit där med min M5:a utan affärskostym och ändå blivit behandlad som något som katten släpat in...det tycker jag är väldigt dålig stil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.