|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu vill jag ha ett svar om det är någon som har byggt större bromsar på sin E30 utan att byta fjäderben till M3:ans! Jag har hittat 2 kit som kostar över 22000kr stycket! sen ett för 11000 tror jag men det var bara 280mm skivor! Är det INGEN som har byggt själv och fått större än 280mm. Tacksam för svar MVH nikke www.rb-streetrace.com pjäxan i pannrummet | |
|
Seat Ibiza Cupra R har 305mm skivor 28mm tjocka med 4*100 bultdelning med trevliga brembo 4-kolvsok, kostar under 7000kr för sprillans nya delar. Det kanske skulle vara något? Länk /// Kristian |
|
|
Ingen här som provat wilwoods skivor och ok? Passar ju inte rakt på utan man får göra egna bells till skivorna och adaptrar till oken. men priserna är ju bra. |
|
|
Tipsaren tack så mycket för tipset! Jag har bekanta som jobbar på seat här i stockholm så de får fixa fram de bromsarna! ha det göööt MVH Nikke www.rb-streetrace.com pjäxan i pannrummet |
|
| Passar detta rakt av på en 325a eller? | |
|
Tipsaren: Intressant!!! Vet du vad det är för offset på dom skivorna? och vad är priset på endast skivorna? (st) |
|
| Nån som har seat bromsarna på sin e30 325? ...passar det rakt av eller måste man ändra mycke? | |
|
Nu är denna trådel lite gammal men det funkar väl ändå.. Tipsaren: låter skitballt!..tänk va billigt. passar de värkligen rakt på? Nu är det bara frambromsarna som ni pratar om väl? jag tänkte på bakbromsarna, vad kostar kompletta bromsar från seaten bak? för de borde väl också passa ? /Tobe Planerar sitt vrål-åk;) |
|
|
Knappast passar oken rakt på, man nåste nog göra någon adapter och sen passar knappast centrum hålet i skivan på navet. /// Kristian |
|
|
någon som testat om det passar något så där med zeat cupra bromsarna? har måtten på zeat skivorna (dvs djup mm) men har inte hittat mått på e30 skivorna... |
|
|
Om man gör en adapterplatta att fästa de nya bromsoken i hur ser dessa ut? (rent generellt behöver inte vara till seat) nån som har någon bild? Måste vara en jäkla påfrestning på dessa delar eller har jag fel? Tacksam för svar. |
|
|
här med ticco, han har gjort nått liknande, har förmej han sa att de va en jävla massa jobb med det mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Kan tänka mig det. Har en god vän som håller på att montera dit 750:ns framvagn på en e30 och den bilen är totalt nerplockad! ;) | |
|
sök på s60R på autopower börsen... finns en somhar gjort adapter så att det ska på passa på en e30... då lär det väl bromsa bra?? Varför åka nåt annat skit när man kan åka e30? Bara en fråga.. |
|
| Jag kan ev fixa beggade upp till 14,5" skivor med bells passande till amerikanska bilar, de går ju dock att svetsa igen och borra ny hålbild. Maila om intresse finnes. Bra pris! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.