|
|
|
|---|---|
|
Jäkla bra forum detta, gillar det skarpt, fick svar på min fråga ang. airbag. Nu nästa fråga..i utrustningslistan som jag fick till den 540 årsmodell -01 jag beställt så trodde jag Servotronic=farthållare, nu har jag förstått att det inte alls är så utan att farthållare=Tempomat.Så här kommer nästa fråga. 540:n jag beställt har M-sportratt,multifunktion samt något som kallas buisness package(kod 970) bl.a.Är det så illa att det inte är farthållare inkluderat då?,det står nämligen inte något om Tempomat i utrustningslistan. Åter igen vore jag tacksam för svar. Tommy | |
| Svar på fel fråga: Servotronic= Hastighetsbaserad servostyrning | |
|
Hej Tommy, I 5-seriens (E39) V8-versioner (535, 540) är multiratt (4-ekrad) och farthållare standard. Sportmultiratten är dock extrautrustning, men farthållaren "följer alltid med". Övrigt som är standard på V8-versionerna är DSC (stabiliseringssystem), stora klimatanläggningen samt ädelträlister. Samt en del annat smått & gott. På dessa årsmodeller är dubbla airbags fram, sidoairbags fram samt huvudairbags fram standard. Det gäller samtliga motoralternativ. Sidoairbags bak är alltid extrautrustning. Business package består av (såvitt jag vet) Xenonljus, PDC (parkeringsradar), Automatiskt avbländande backspeglar inne och ute. Samt eventuellt något mer. OBS att detta gäller tysksålda bilar som din. Svensksålda har helt annat utrustningsupplägg. Lycka till med bilen! |
|
|
Hej Boss o tack för ditt utförliga svar. Hade nöjet att inspektera bilen idag då den anlände till bilprovningen i Västervik och som du sa, vistt fanns där farthållare o alla airbags du nämnde, för övrigt....jisses vilken bil. Nu gäller bara att hitta billig bensin, för det kommer att bli gasa av framöver, det kan jag lova. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.