|
|
|
|---|---|
|
jag undrar hur hög en 735 med nivåreglering är mellan marken och skärmkanten bak (högsta punkten mitt på) www.moffa.nu | |
|
har du samma prob. som jag med att nivåregleringen buggar och skickar upp arset i vädret för högt? silence speaks |
|
|
nä jag har ingen nivåreglering, men jag har problem med att baken hänger för lågt. det ser ut som man kör omkring med en 200kg tung baslåda i skuffen. och alla utan nivåreglering ser ju ut så trots fräscha dämpare och fjädrar. så jag har tänkt höja den. //Martin www.moffa.nu |
|
|
Står i Bentley boken,, ska kolla det till dig inom 2dgr,har inte boken hemma. Där står det även hur du justerar det. |
|
|
står det i bentley-boken hur man kan justera det? Zaharald |
|
|
har du nivåreglering kan du justera höjden. |
|
|
Har för mig att det finns på forumet i angivet mm mått,pröva sökfunktionen. Mvh Dic. |
|
|
det kanske är ointressant men min är i jämförelse med en helt original likadan, omkring en tum högre bak. Jag har varken edc eller vad det heter eller nivåreglering men tydligen har nån tidigare ägare tyckt det varit en smart ide att smälla dit sachs nivådämpare samt "husvagnsfjädrar" så den är stenhård och obekväm bak, samt fult stuk. Nu har jag köpt originalfjädrar och hoppas problemet försvinner, men upptäckte till min outsägliga fasa att den är lika mycket högre fram gentemot original... silence speaks |
|
|
original är dem ju mycket högre fram än bak om man inte har nivåreglering (vilket jag inte har). därför vill jag veta höjden från marken upp till tex. skärmkanten (på en med nivåreglering) så jag vet hur mycket jag ska höja min. www.moffa.nu |
|
|
martinfs jag kan kolla på jobbet där det står en -88 helt original med 15" plåtisar om jag hittar en tumstock och kommer ihåg detta ända tills imorgon..men det ligger lite i mitt eget intresse med eftersom min är som sagt för hög både fram o bak...jäkla cityjeep man bränner omkring med.. silence speaks |
|
|
sådär. fram 66 cm, bak 64 från golv-skärmkant silence speaks |
|
|
tackar för det, min är 55cm bak så då ska det höjas lite till.. www.moffa.nu |
|
|
nu är jag inte säker på att det sitter nån form av nivåreg. i den bilen men dom torde ligga på samma höjd ändå...oj 55 bara...det hade varit intressant att se.. silence speaks |
|
|
Sänk den i fram istället!!! |
|
|
oj fel av mig det var 64cm även där skrev lite fel... 10cm är lite mycket :) men det är fortfarande så att den ser låg ut där bak och visst kan man sänka den fram, men den kommer ju inte se högre ut bak för det! som det är nu så finns det ingen "luft" mellan skärmkanten och hjulet, och det gör att den ser låg ut. fram finns det ju iallafall ett par cm "luft" mellan hjul och skärmkant. www.moffa.nu |
|
|
ja..men det har varit uppe tidigare och svaret är som du redan vet att hjulhusen är skurna så att det bakre är lägre så det är mao. som det ska om du strävar efter originallook. Imorgon ska jag se vad mina nya fjädrar kan göra åt min svindlande höjd. silence speaks |
|
|
aha, det visste jag inte. då ska man kanske vara nöjd som det är och bara sänka den 10 - 20 mm fram. som det är nu så har jag satt 3st gummi i vardera bakfjäder, det höjde den med ca 20mm så det ser ju mycket bättre ut nu än innan, men man vill ju ha det perfekt.. www.moffa.nu |
|
| Bäst är ju att mäta bak & fram på sparklådan. Då ser du ju hur mycket karossen lutar... Perfekt stuk i mina ögon är när bilen är runt en cm lägre fram än bak mätt på "sparklådan"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.