AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
747

Bästa vintersulorna??

Crusty
Kör första vintern med min tyska vän och undrar vad han ska ha för sulor nu till vintern? kör med Bridegstone Blizzak men folk har sagt till mig att dom e för sladdriga??? Tacksam för svar!!

"The Blue BMW"
Kowalski
Köpte precis nya vintersulor till min BMW. Jag funderade först på HakkaQ Nokian för detta har vunnit alla vintertest bland de odubbade. Men de är för mjuka och sladdriga dvs gjorda för "Norrlands-klimat". Tror att Blizzak samt Michelin Maxi-Ice är åt det mjuka, sladdriga hållet med, dvs bra på is men dåliga på skånska isfria motorvägar.

Jag köpte istället dubbfria Nokian Hakkapelitta NRW som gjort sig bra i tyska däcktester, då detta är bättre på våt asfalt och temperaturer mellan 0-5 plusgrader som det ofta är här nere.

Detta tips fick jag av samtliga däckhandlare jag ringde runt till (och det var rätt många).
Crusty
Vad kostade dina Hakkapelittan däck Kowalski???
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bästa vintersulorna beror på behovet av framkomlighet
samt var man bor och vilken körning man har.
Jag själv skulle aldrig kunna köra dubbfritt då staden där jag bor slutat att salta så det blir såphalt vid korsninga och rondeller innan de har hunnit ut med sandbilen.Min sambos son åker MB300TE.fouramatic dvs
automat och fyrhjulsdrift som går i när det behövs.
framkomligheten suverän även med dubbfritt men sen ska man stanna också(Michelin)Kör man lite på vinter så är regummerat ett bra alternativ då däcken torkar innana de är utslitna.Annars ska det vara kvalitesdäck typ Nokia hakke,Michelin, goodyear som kan det här med nordiskt klimat. Har dubbade goodyear ug 400 funkar jättebra om man har dubbehov.Stabila och tysta.
I Skåne brukar det vara hyggliga vintrar men när det väl blir vinter där nere så är det ju inte nåtigt, även om det är bara för en vecka eller så, men då ska man kanske lämna bilen hemma.

Hasso
Soton
Nokian hakkapelittan 3 är klar vassast och pryder sin plats på BMW:n. Det är lite Volvo och OKQ8 över Gislaved nordfrost...
Kowalski
Crusty: Köpte mina för 3500 klart på bilen (195/65/15) hos en handlare i Lund. Rekomenderas.
Jag satte på Nordfrost 3 185/65-15, det var ett bra grepp i de. Men då bor man ju i västerbotten.

/Nicke
Gemini__
Soton: Hakapelitta 3??
Gemini__
Hakkapeliitta stavas det visst =) Det finns väl ändå bara Hakkapeliita 1 o 2, inte 3....
KB
55
KBL
525i (E34) -89
Har kört både Blizzak och Maxi-Ice. Båda var sladdriga på barmark. Maxi-Ice var så "sönder-saipat" (!) att det känndes som att åka fort på överhettade sommardäck. Båda var dock bra på snö. Kör numera dubbat och stabilt.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Du kan få köpa mina nästan nya (från januari 2001) Good Year UG 400 dubbdäck (195/65-15) monterade på original beg BMW 325 coupe-fälgar för 4.800:- vid snabb affär. De har bara gått ca 100 mil och går kanonbra! Kan visa dem i Sthlm.
Hälsn Olle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bra köp rekommenderas, mycket bra däck.
Bland det bästa jag åkt på sedan 1974
MVH

Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.