|
|
|
|---|---|
Plumber |
Hej! Jag var i tyskland i helgen och köpte en e39 540 från en Auktoriserad Bmw-handlare utanför stuttgart och fick då endast 2st nycklar(de stora nycklarna). Nu till problemet, jag har inte hunnit försäkra bilen då jag måste ha intyg från omkodning av nycklar samt märkta rutor. Så nu ligger jag sömnlös på nätterna och tror att någon ska stjäla min fina vagn... Jag använder iofs "code" som finns i färddatorn men enligt vissa här på forumet så går det med enkelhet att komma förbi denna spärr. Så vad göra? Finns det något relä eller liknande man kan plocka ur?? Kan man ta ur batteriet kanske? I och med att jag inte kommer använda bilen(inga vinterdäck) mer än att t.ex åka och koda om nycklarna eller märka rutorna så kan jag tänka mig ganska drastiska åtgärder... Bara jag får sova gott... Tacksam för svar... //anders |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du plockar bort bränslepumpsreläet i skuffen så lär ju inte bilen starta, det mittersta reläet av tre på säkringscentralen ovanför batteriet, sedan är ju alltid en ABUS Granit rattkrycka avskräckande. ///MVH Hasso Länk |
Plumber |
Ok, bränslepumpsreläet låter betryggande... Tack Hasso! |
Plumber |
Det satt 4st reläer på centralen ovanför batteriet... Jag tog bort de 2 mittersta och det fungerade, bilen dör efter 2 sekunder. Tack än en gång Hasso |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ok då har du någon mera utrustning som inte omnäms på den bild jag kikade på, bränslepumpsreläet såg ut att vara ljusare i kulören, men det är inte säkert att det stämmer i real life heller. Bör vara nummer 2 bakifrån räknat. Sov gott:)) Och grattis till bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.