AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
970

Vad e fel? mätarna faller ner till noll?

be
10
been78
bmw 316i -94
Undrar om någon kan hjälpa mig märkte igår att på min 316! -94 så när jag var ute o körde så helt plötsligt så dog hastighets mätaren o tankmätaren ja allt bara dog men bilen var fortfarande igång efter ett tag så kom mätarna tillbaka men det upprepar si ibland Någon som har något bra tips????
Jag har ett par sjyssta(tror jag) tips:

* Kretskortet till instrumenteringen, montera ur och be någon elektronikkunnig avgöra om lödningar och så är ok.

* Givaren till hastighetsmätaren som sitter på bakaxeln.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
BMW Kungen
När hastighetsgivaren knasar sig, så faller väl inte tankmätaren?? Alltså fel uppe i instrumenteringen.

Mvh
/// Kungen
be
10
been78
bmw 316i -94
jo alltså allt faller ner som om man stänger av motorn det ända som fungerar e instrumentbelysningen
Dark Rider
Garanterat SI batteriet sitter bakom hastighetsmätaren å allt de där bara ta upp å byta eller först mäta strömmen men kan oxå vara som Kalle säger glapp i nån kontakt där bak eller lödningar.

Bil´n min: Länk
Det sitter nog kondensatorer på SI-kortet när det gäller årsmodell 94.

____
Reach the door with a breath and a scream.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Sök inlägg: Sök på SI-kort, kretskort, hastighetsmätaren,
Eller nåt sånt. Finns massa gamla tips om det att hämta!

mvh
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
du har inte lagt din mobiltelefon framme vid instrumenten? det råka ja göra så när det ringde så släcktes alla mätare. fast det låter som glapp nånstans :E
be
10
been78
bmw 316i -94
ingen tel vid mätarna vet inte vad det kan vara men säkert e det lilla batteriet som sitter bakom panelen el kondningarna som inte laddar som dom ska. e det någon som vet vad det kostar att byta dom på verkstad?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.