|
|
|
|---|---|
| Undrar om någon kan hjälpa mig märkte igår att på min 316! -94 så när jag var ute o körde så helt plötsligt så dog hastighets mätaren o tankmätaren ja allt bara dog men bilen var fortfarande igång efter ett tag så kom mätarna tillbaka men det upprepar si ibland Någon som har något bra tips???? | |
|
Jag har ett par sjyssta(tror jag) tips: * Kretskortet till instrumenteringen, montera ur och be någon elektronikkunnig avgöra om lödningar och så är ok. * Givaren till hastighetsmätaren som sitter på bakaxeln. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
BMW Kungen |
När hastighetsgivaren knasar sig, så faller väl inte tankmätaren?? Alltså fel uppe i instrumenteringen. Mvh /// Kungen |
| jo alltså allt faller ner som om man stänger av motorn det ända som fungerar e instrumentbelysningen | |
Dark Rider |
Garanterat SI batteriet sitter bakom hastighetsmätaren å allt de där bara ta upp å byta eller först mäta strömmen men kan oxå vara som Kalle säger glapp i nån kontakt där bak eller lödningar. Bil´n min: Länk |
|
Det sitter nog kondensatorer på SI-kortet när det gäller årsmodell 94. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Sök inlägg: Sök på SI-kort, kretskort, hastighetsmätaren, Eller nåt sånt. Finns massa gamla tips om det att hämta! mvh |
|
| du har inte lagt din mobiltelefon framme vid instrumenten? det råka ja göra så när det ringde så släcktes alla mätare. fast det låter som glapp nånstans :E | |
| ingen tel vid mätarna vet inte vad det kan vara men säkert e det lilla batteriet som sitter bakom panelen el kondningarna som inte laddar som dom ska. e det någon som vet vad det kostar att byta dom på verkstad? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.