AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
501

Blankslitet

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Befann mig på besök i kungliga huvudstaden närmare bestämt i Aspudden igår.
Ibland undar man om BMW-ägare överhuvudtaget ska ha rätt att inne ha bil. På Hövdingagatan stod en silverfärgad E-34 med snygga hjul med breda däck,när jag passerade bilen blev jag i högsta grad förvånad. Totalt blankslitet runt om moa slicks med en svag antydning att det någongång för "1000" milsedan varit ett mönster Har man inte råd att köpa däck ska man förbanne mig inte åka BMW. Om man är så omdömeslös har man diskvalificerat sig som bilägare.

Hasso
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Håller helt med och det skämmer en bil något otroligt när man ser att det är blanka däck. Det senaste har jag sett flera bilar, inte bara BMW även om de varit i majoritet, med stora breda däck men helt utan mönster. Även om utseendet också är en parameter så har jag alltid trott att man skaffar bredare däck för att få bättre grepp också... men hur i herrans namn stämmer det med breda fälgar och blanka däck..?? de som kör omkring med det har förmodligen aldrig känt på hur det är att få vattenplaning, själv hade jag varit livrädd om jag kört omkring utan mönster, det finns ju inte där bara för syns skull...
bl
2.296
blixten
325i -88
Det är väl solklart att det bara är det fräcka som gäller. Funktion är en bisak i sammanhanget. Det tycker jag dessutom framgår av väldigt många inlägg.
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
blixten -- delvis har du nog rätt där, det finns de som tycker att det är viktigare att bilen ser fräck ut när den står parkerad utanför pizzerian än att den i verkligheten går att fort och säkert med... men det är ju synd att offra körglädjen på en BMW...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om länsman kommer så är väl böterna i klass med
åtminstone 2 nya däck kan jag tänka mig.
Vid 3millimeter åker det på nytt.Kommer ihåg när det importerades begagnade däck från tyskland som hade lag på mera mönsterdjup så att vi svenskar kunden köra dom sista millimetrarna till 1.0 eller nåt som det var innan 1,6 på minst 75% av slitytan.

Hasso
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
BMW ska käka däck speciellt om det är diff, det är av mina erfarenheter. Jag gjorde ringar på Biltemas parkering i Linköping, då kom plötsligt fordonskontrollen inglidande på parkeringen med en av sina fina vita bussar. Dom fråga om vi hade kul och visst f...n hade vi det jag fick byta däck bara inga böter där inte....
Ibland har man tur....
( Ringarna borde fortfanrande vara kvar )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.