|
|
|
|---|---|
|
Min brorsa har krockat med sin bmw 325 E30 -88 och nu ska allt av värde plockas ut och det mesta ska säljas. Smällen tog i fronten och var kraftig. Väldigt synd på en ovanligt fin 325,a. 1) Om motorn är ok så ska den säljas men hur ska man kolla upp det på bästa sätt? Hela bilen är helt död även om batteriet är kopplat med ström sen så är kylaren samt fördelaren spräckt och så är det hål i metallen bakom insugningsgummit: Länk Så den hade väl inte startat i vilket fall som helst. Men hur ska man kolla upp om resten har klarat sig? 2) Efter smällen så gick det inte att få ur växlen för troligen så har "växelupphängningen" släppt från lådan. Vi var iallafall tvungna att bogsera bort bilen för den stod olämpligt. I början så var bakhjulen låsta p.g.a ovanstående anledning men efter ett tag så började hjulen att snurra. Har bakaxlen eller växellådan gett sig? Länk Länk Länk | |
| varför finns d ingen nr plåt? | |
| jimbooo: Därför att den är borttagen. | |
Andie_83 |
Hoppas din bror inte kom till skada, för den bilen ser jävlig ut. Lycka till MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
| Andie_83: Hej! Tack för det inlägget! Han kom som väl är inte till skada. Det är absolut inte självklart att man stiger ur oskadd ur en E30 som ser ut så då dom inte är särskilt kända för dess krocksäkerhet. | |
|
Usch vad tråkigt att se! Men skönt att det gick bra för föraren!! Det är ju alltid nr1. Lite oartigt kanske, men jag måste ändå fråga; Vad ska du/han ha för baklysena? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Nisse Järnet: Det är helt ok att fråga. Den ska ju ändå säljas i delar. Ska dock vänta några dagar till med att börja ta isär den för det är inte helt klart med försäkringsbolaget ännu. Ang. baklysena så ska han ha dom på hans nästa E30 så dom är inte till salu...såvida du inte bjuder bra =) Men det är ju bara tonade originallampor så det kan du ju fixa själv genom att köpa färg på mekonomen. Men är det nån annan som behöver nåt så bara skriv och fråga. Lägg gärna bud med för vi har inte hunnit fundera nåt på priser. |
|
|
Tråkigt på bilen, den såg riktigt fräsch ut. :-( Tur att han klarade sig iaf. Är mycket intresserad av de vita sidoblinkersarna, är den som saknas på bilden hel? Köper dom gärna om priset är hyfsat det vill säga. Hur mycket vill ni ha? |
|
|
"Tråkigt på bilen, den såg riktigt fräsch ut" tyckte den såg lite bulig ut dock... /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
jokko: Hm, jag menade förstås att den verkade ha VARIT fräsch. Kanske skulle skrivit lite tydligare. :-) Jag ser faktiskt inte så dåligt att ja inte såg att den var bucklig... Mvh Carl. |
|
| Den VAR riktigt fräsch innan smällen men nu är den inte det. | |
|
Carl L: Tyvärr så är den sidoblinkers som saknas på bilden också saknad i verkligheten. Åkte väck vid smällen. Den på passagerarsidan finns dock kvar. |
|
| Hur fort gick det när det smälde? och vad krockade han med? | |
|
Byt fördelaren och försök starta? Går den så går den. går den inte så är det väll bara att säga hejdå :) Har fördelaren tagit en kyss hård nog att den gått i delar så har nog toppen fått sig en smäll... tändningen styrs ju därifrån också. Inte så bra. Går hur fint som helst att provstarta utan kylare. Så go for it. krockade dock med min 360 en gång. 70blås rätt in i en stolpe. Kamdrevet gick i bitar och lossnade. Men va bara att byta kamdrev + ställa tändningen så gick den igen. (maskinellt) Sen var det ju en volvo också :) han fick en framvagn urkapad på skroten och donerad, så han kunde äga vägarna vintern ut... Enda sättet är att pröva, så go for it. |
|
|
Detta har kanske inte riktigt med tråden att göra. Men hur mycket krocksäkrare är e36 jämfört med e30. Och eftersom jag har coupe hur är den i förhållande till 4 dörrars versionen av bilen. Har tyvärr ingen krockkudde i min bil i hlr. :-( Och ändån så kör man ofta mycket mer än vad där står på skyltarna. |
|
| Tittar man på folksams rapport "hur säker är bilen 2005" ser man att det är ganska stor skillnad i krocksäkerhet mellan dessa bilar. 15 % bättre säkerhet än medelbilen får E36. E30 får sämsta möjliga betyg. Sämre än 15% jämfört med medelbilen.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.