|
|
|
|---|---|
|
någon med erfarenhet av dieselförbrukning på webastor värmare är nybliven ägare av 530d med Webasto värmare. enl dator är förbrukning ca 0,7/mil, men efter några tankningar blir konstaterad förbrukning (inkl webasto) ca 0,9-1,0/mil skall webastor slurpa i sig så mkt diesel? kör 2 sträckor på ca 2,5mil/dag, kanhända den drar mindre på långsträcka då motorn tillför tillräckligt med värme och webaston inte ligger och jobbar? mvh peter | |
|
En thermo top c som jag kan tänka mig sitter i din bil förbrukar ca: 0.6-0.7 liter diesel per timme på fullfart. Diesel-räsern |
|
|
tack för svar, vet du hur ungefär hur länge webaston brukar gå innan motorn kommit upp i arbetstemperatur? jag tror att i mitt fall skulle det då gå ca 0,1l/mil extra på webston vid mina sträckor (2,5mil 2ggr/dag) jag får ta en extra runda på vägen till jobbet så sjunker snittförbrukningen ,-) ptr |
|
|
Jag tror att det borde räcka med cirka 30-40 min för att komma upp ordentligt i temp. Kan nog stämma bra med nån deciliter som du säger... Det är väl därför man åker diesel, för att ta en runda extra... =) Diesel-räsern |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag skruvade dit en bensinvärmare på min Volvo 740 tror den var på 6kW eller nått sånt(volvo flygmotor tillverkad) .25- 30 minuter så var rutorna rena motorn tempmätaren på normaltemp.jag märkte aldrig av någon höjning av bränsleförbrukningen, det sparade man i på att slippa kallstarterna och chockkörning. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.