|
|
|
|---|---|
|
Hej! När jag skulle starta min bil idag på lunchen, efter att motovärmaren suttit i sedan 7 i morse var bilen trög att få igång! Efter ca 5-7 sek på startmotorn tuggade den igång men gick fruktansvärt oroligt. Den plöddrade och misstände i ytterligare ca 5 sek för att sedan gå normalt igen. Under tiden den gick plöddrigt gick jag ut och tittade o luktade på avgaserna. Man såg ingen svart rök, men det luktade bensin av avgaserna som bara den. Men under huven luktade ingen bensin. Jag misstänker att det är spridarna som läcker, det sitter visst en O-ring på varje spridare som kan läcka? Det här startproblemet uppkommer bara då bilen stått med motorvärmare eller då man kört nyligen och sedan ska starta igen. Den verkar "Sura" ner sig. Kan felet ligga i spridarna? Eftersom min motor inte verkar ha någon kallstartsventil och temperaturgivarna har jag mätt upp=OK. | |
|
Ett tips kan vara att spänna åt samtliga slangklämmor i motorrummet! Om bilen är trögstartad, tryck gasen i botten i någon sekund innan du vrider om nyckeln. Min bil har haft liknande problem...trögstartad vid ljummen motor, men efter att jag spände åt slangklämmorna har det upphört! Dock så gick min bil inte dåligt när den väl startade... Lycka till! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Hej Kalle! Jag har sett över samtliga anslutningar och slangklammor och de är täta. Har även provat olika moment innan jag vrider på startmotorn. Bl.a. Låta tändningen vara på i ett bra tag innan, tryckt olika och mycket på gasen innan start. Ingen skillnad. |
|
|
Då tycker jag att det låter som dina spridare bör ses över... :-/ Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.